Brawn nehodlá spekulovat o rychlosti svých vozů

V úvodu sezony se dají očekávat problémy se spolehlivostí.

Tým z Brackley je zachráněn. Z ambiciózní Hondy se stal čistě soukromý tým Brawn GP. Práce na jeho voze probíhaly celou zimu. Oproti ostatním týmům je však ve značné nevýhodě - první regulerní test totiž auto čeká až příští týden. Jen těžko proto můžeme předpokládat, jak si asi tým Rosse Brawna povede v Grand Prix Austrálie.

Rossi, gratulujeme k získání bývalého týmu Honda Racing F1. Uplynulé měsíce plné nejistoty tak mají pozitivní konec.

Ross Brawn: Uplynulých pár měsíců pro nás bylo velkou výzvou, jsem proto rád, že že se nám konečně podařilo dojít k uspokojivému závěru a že budoucnost týmu je zabezpečena.

Řekněte nám něco bližšího o stáji Brawn GP. Kdo ho povede a jak bude strukturován?

RB: "Nejdříve bych chtěl říci, že je velká škoda, že už dále nepokračujeme v dlouholeté spolupráci s Hondou. Po jejím rozhodnutí odejít jsme se snažili zachránit co nejvíce pracovních míst, zajistit týmu další účast ve formuli 1 a co nejlépe využít moderních zařízení zde v Brackley. Máme štěstí, že je tu máme.

Je to poměrně jednoduché, tým jsem koupil od Hondy já. Jako majitel budu podporován managementem týmu, se kterým jsem při jednáních o prodeji úzce spolupracoval. Bude tak tomu i v budoucnosti."

Vypadalo to, že Honda má na výběr několik možností. Mohla tým úplně zrušit, či přijmout nabídku na nákup od třetí strany. Proč si nakonec zvolila tuto možnost?

RB: "Honda dělala vše pro to, aby byl tým zachráněn. Jeho zrušení byla opravdu až poslední možnost. Z mé strany by nebylo vhodné komentovat další možnosti Hondy. Řekněme, že se Honda rozhodla, že tato cesta bude nejschůdnější, což mě samozřejmě těší.

Rád bych vedení Hondy poděkoval za podporu a důvěru v mou osobu a tým."

Jak jste již řekl, uplynulé období nebylo jednoduché. Jaká v týmu panuje morálka?

RB: "Musím říct, že jsem hrdý na to, jaký přístup lidé v továrně měli. Vývoj nového závodního vozu, který i přes nejasnou budoucnost dále pokračoval, probíhal rozumně a přímočaře. Pracovali navíc s vědomím, že vůz bude muset být přizpůsoben novému motoru. Značných změn kvůli tomu doznalo šasi i převodovka. První ostrý test, který však přijde později, než bychom si přáli, bude pro každého z nás velmi emotivním zážitkem."

Prozraďte nám něco o vašem partnerství s Mercedesem.

RB: "Máme opravdu štěstí, že jednání vyšla a vůz BGP 001 bude poháněn motorem Mercedes-Benz FO108W. Podpory Mercedesu si velice vážíme a těšíme se na další spolupráci při zlepšování našeho vozu před prvním závodem sezony."

Vaše jezdecké složení se nemění. Je to právě kontinuita, která bude při přechodu do nového ročníku pro váš tým klíčová?

RB: "Poštěstilo se nám ponechat si dva zkušené jezdce, Rubense Barrichella a Jensona Buttona. V příštím týdnu v Barceloně se budou účastnit předsezónních testů. Jsou kolegy již čtyři roky, znají dobře tým, lidi, kteří zde pracují a vědí, jak zde vše funguje. Bude to pro nás výhoda.

Jenson s Rubensem měli vždy velice dobrý vztah. Doufám, že si na trati nic nedarují, vymáčknou z auta všechno a pomohou tak s jeho vývojem. Oba jezdci jsou nesmírně motivovaní, přes zimu nepřestali s tvrdým tréninkem, aby zajistili, že budou v prvním závodě v nejlepší možné fyzické kondici. Těšíme se, až si vyslechneme jejich první pocity z jízdy s vozem BGP 001."

Povězte nám něco bližšího o vašem testovacím programu před sezonou.

RB: "První kilometry na trati vůz projel včera v Silverstonu. Připravujeme se do Barcelony, kde se účastníme všech testů, které budou probíhat od devátého do dvanáctého března. Krátce na to nás čeká další třídenní test, tentokrát v Jerezu, který se bude konat mezi patnáctým a sedmnáctým březnem. Čeká nás hodně práce. Musíme se na ni stoprocentně koncentrovat."

Jak těžké je dohánět ztrátu na ostatní týmy, které mohly testovat hned od začátku?

RB: "Nejtěžší překážkou pro nás bylo se vůbec do Melbourne dostat. Tento cíl se nám podaří splnit. Kvůli nedostatku testování nás možná ze začátku bude zlobit spolehlivost. Co se týče rychlosti našeho auta, cítíme, že není špatná. Auto hodláme v průběhu sezony značně zlepšovat."

Jaký očekáváte výsledek závodu v Melbourne?

RB: "Na trati bude dvacet zcela nových vozů, a tak je těžké dělat nějaké předzvěsti. Ani se o to nebudu pokoušet. Můžeme jen říct, že jsme hrdí, že se nám podařil náš hlavní cíl - dostat se tam a závodit tam."

Co byste nám řekl o barvách týmu Brawn GP?

RB: "Zbarvení se nám velmi líbí. Záměrně je spíše jednoduché. Kombinace černé a bílé je řekněme přirozenou startovní metou. Fluorescentní žlutá barva pomáhá lepší viditelnosti. Od ostatních vozů budou ty naše snadno rozpoznatelné."

Doporučujeme

Články odjinud