Brawn: Je třeba udržet stabilní výkonnost

Podle Buttona bude důležitý start a první zatáčka.

Týmu Brawn GP se v prvních čtyřech závodech dařilo nejvíce. Dokázal totiž navázat na překvapivé výsledky z březnových testů v Barceloně a Jerezu. Jenson Button zvítězil ve třech velkých cenách a v celkové klasifikaci vede před týmovým kolegou Rubensem Barrichellem. Stáj vede i v poháru konstruktérů. Nyní se bílé vozy vrací na okruh Montmeló u Barcelony, kde se poprvé představily v akci.

"Během krátké přestávky po návratu z Bahrajnu jsme mohli v továrně bilancovat naše první čtyři závody. Jenson, Rubens i tým odvedli prvotřídní práci. Pokud chceme letos vážně bojovat o titul, musíme si udržet stabilní výkonnostní úroveň. Závodní pole se od úvodního závodu vyrovnalo, vepředu je to teď velmi těsné," uvědomuje si šéf týmu Ross Brawn.

"Když jsme byli v posledních několika týdnech na závodech, v továrně se tvrdě pracovalo na vylepšení našeho BGP 001 a těšíme se na výsledky našïch vylepšení, která tento víkend v Barceloně předvedeme," dodal.

Jenson Button se těší na start evropské části kalendáře. "(V Barceloně) potřebujete auto s dobrým přítlakem, abyste tu zajeli rychlé kolo. Naše auto se naštěstí chová předvídatelně, takže si můžeme věřit i v rychlých zatáčkách," libuje si Angličan. "Na tomto okruhu je velmi těžké předjíždět, takže bude důležité, aby se vám povedl start a nájezd do první zatáčky."

Leader šampionátu během přestávky mezi závody navštívil továrnu, kde společně s členy týmu oslavil své úspěchy z úvodu sezony. Zároveň se seznámil s aktuálním vývojem vozu. "Víme, že nás čeká boj o udržení v čele šampionátu, ale věřím, že jsme na tuto bitvu dobře připraveni," doufá.

Rubens Barrichello stejně jako řada dalších pilotů závodí v Barceloně velmi rád a cítí, že šampionát opravdu začíná až tady. Brazilec je nejzkušenějším jezdcem v závodním poli a pamatuje trať ještě před úpravou, která vedla k jejímu zpomalení. "Pořád je to zajímavý okruh. Musíte tu najít dobrý rytmus, abyste v kombinaci rychlých zatáček, jako je třeba rychlá a náročná zatáčka tři, a pomalých zatáček v posledním sektoru získali co nejvíce," vysvětluje.

"Je tu dlouhá hlavní rovinka, na které je potřeba efektivní aerodynamika a výkonný motor," dodal. 

Doporučujeme

Články odjinud