Brawn je skeptický, do roku 2026 do F1 nevstoupí nový výrobce motorů

Sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn připustil, že do zavedení nových pravidel v roce 2026 do formule 1 nevstoupí žádný nový výrobce pohonných jednotek.
Brawn je skeptický, do roku 2026 do F1 nevstoupí nový výrobce motorů

Ve formuli 1 v současné době působí čtyři automobilky, které vyrábějí a dodávají pohonné jednotky. Ještě v minulém roce se přitom objevovaly zprávy, že by se k Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondě mohlo připojit Porsche, to ale své plány nakonec nedotáhlo do konce.

Brawn přiznává, že se v následujících letech situace nezmění, protože až do roku 2025 se budou používat současné pohonné jednotky.

„Když si uvědomíme, že je potřeba postavit kompletně nový motor, není to až tak daleko. Za 18 měsíců budete muset začít s navrhováním motoru, pokud chcete nějaký dát dohromady,“ řekl Brawn.

Porsche: Byli jsme skutečně blízko vstupu do F1

Porsche: Byli jsme skutečně blízko vstupu do F1

„S FIA (Mezinárodní automobilovou federací) a automobilkami se proto nyní zabýváme tím, jak by měla další generace pohonných jednotek vypadat. Myslím, že je to příležitost k zapojení nové automobilky, pro to ale potřebujeme najít specifikaci motoru. Zabýváme se návrhy, o kterých si myslíme, že budou pro to období relevantní. Do stávajících motorů nebude nikdo investovat, protože v té době skončí a k dosažení rychlosti je potřeba značné množství financí.“

Ačkoliv je ještě čas na přesné určení toho, jak by motory od roku 2026 měly vypadat, již nyní je to tématem rozhovorů mezi F1 a FIA.

„Mluvili jsme o tom. Pat Symonds, Nick Hayes, Gilles Simon, Fabrice Lom a Nikolas Tombazis. Všichni pracujeme na tom, jak by měly do budoucna vypadat pohonné jednotky,“ dodává Brawn.

F1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální

F1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální

„Víme, jaké jsou cíle: relevance, ekonomika a musí to být dobrý závodní motor. Víme, čeho chceme dosáhnout, zatím jsme ale nedefinovali, jak to bude vypadat. Stále věříme, že existuje alternativní řešení, nebude jedno. Syntetická paliva jsou pro nás velká věc, protože ať budeme mít jakýkoliv motor, budou jeho velkou součástí.“

Brawn byl také dotázán, zda se nové pohonné jednotky budou podobat těm současným, nebo budou postaveny podle zcela nových pravidel. „V tuto chvíli jsme nakloněni zachování podobných technologií, které využíváme dnes. Na horizontu se již objevují radikální typy motorů, ale nemyslíme si, že během 18 měsíců jejich vývoj pokročí natolik, abyste se rozhodli je vyrábět.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Hattrick! George Russell zvítězil v Baku potřetí v řadě

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen