Brawn je skeptický, do roku 2026 do F1 nevstoupí nový výrobce motorů

Sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn připustil, že do zavedení nových pravidel v roce 2026 do formule 1 nevstoupí žádný nový výrobce pohonných jednotek.
Brawn je skeptický, do roku 2026 do F1 nevstoupí nový výrobce motorů

Ve formuli 1 v současné době působí čtyři automobilky, které vyrábějí a dodávají pohonné jednotky. Ještě v minulém roce se přitom objevovaly zprávy, že by se k Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondě mohlo připojit Porsche, to ale své plány nakonec nedotáhlo do konce.

Brawn přiznává, že se v následujících letech situace nezmění, protože až do roku 2025 se budou používat současné pohonné jednotky.

„Když si uvědomíme, že je potřeba postavit kompletně nový motor, není to až tak daleko. Za 18 měsíců budete muset začít s navrhováním motoru, pokud chcete nějaký dát dohromady,“ řekl Brawn.

Porsche: Byli jsme skutečně blízko vstupu do F1

Porsche: Byli jsme skutečně blízko vstupu do F1

„S FIA (Mezinárodní automobilovou federací) a automobilkami se proto nyní zabýváme tím, jak by měla další generace pohonných jednotek vypadat. Myslím, že je to příležitost k zapojení nové automobilky, pro to ale potřebujeme najít specifikaci motoru. Zabýváme se návrhy, o kterých si myslíme, že budou pro to období relevantní. Do stávajících motorů nebude nikdo investovat, protože v té době skončí a k dosažení rychlosti je potřeba značné množství financí.“

Ačkoliv je ještě čas na přesné určení toho, jak by motory od roku 2026 měly vypadat, již nyní je to tématem rozhovorů mezi F1 a FIA.

„Mluvili jsme o tom. Pat Symonds, Nick Hayes, Gilles Simon, Fabrice Lom a Nikolas Tombazis. Všichni pracujeme na tom, jak by měly do budoucna vypadat pohonné jednotky,“ dodává Brawn.

F1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální

F1 chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální

„Víme, jaké jsou cíle: relevance, ekonomika a musí to být dobrý závodní motor. Víme, čeho chceme dosáhnout, zatím jsme ale nedefinovali, jak to bude vypadat. Stále věříme, že existuje alternativní řešení, nebude jedno. Syntetická paliva jsou pro nás velká věc, protože ať budeme mít jakýkoliv motor, budou jeho velkou součástí.“

Brawn byl také dotázán, zda se nové pohonné jednotky budou podobat těm současným, nebo budou postaveny podle zcela nových pravidel. „V tuto chvíli jsme nakloněni zachování podobných technologií, které využíváme dnes. Na horizontu se již objevují radikální typy motorů, ale nemyslíme si, že během 18 měsíců jejich vývoj pokročí natolik, abyste se rozhodli je vyrábět.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Hattrick! George Russell zvítězil v Baku potřetí v řadě

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10