Ross Brawn věří, že nové řešení výfuku má svůj potenciál a splnilo očekávání, ale tratě jako Suzuka obecně letošnímu vozu Mercedes nesedí. V pokrok doufá i Nico Rosberg.
Přestože kvalifikace na Velkou cenu Japonska Mercedesu nevyšla, když se ani jeden z jezdců nevešel do první desítky, šéf týmu Ross Brawn věří, že upravené výfuky jsou posunem vpřed. Stáj je poprvé nasadila v Singapuru, kde byl Nico Rosberg pátý a Michael Schumacher havaroval na bodované pozici.
"(Výfuky) pracují, jak jsme předpokládali. Nejsme na trati, kde bychom byli zrovna nejkonkurenceschopnější. Pořád je tu možnost optimalizace. Tato trať se podobá Barceloně a dalšímu jednomu či dvěma okruhům, kde jsme měli problém být konkurenceschopní, jak bychom chtěli," uvedl.
S aktuální situací není spokojen ani Nico Rosberg, který se díky penalizacím původně třináctého Schumachera a Nika Hülkenberga na startu posune na třinácté místo. "Pochopitelně nejsem nadšený a spokojený s tím, kde teď jsme. Naše úpravy ale fungují a auto zlepšily. Nejedná se ovšem o vylepšení pozic. Zdá se, že také další lidé se zlepšují a odvádějí dobrou práci při vývoji, takže se nám nedaří snížit ztrátu, jen vyrovnáváme tempo jejich vývoje," upozornil Němec, který je aktuálně v celkové klasifikaci na sedmém místě.
Rosberg nadále věří, že se tým bude dál zlepšovat. "Máme díly, které mají přijít v Koreji a v dalších závodech. Jsme na strmé cestě učení a porozumění tomu, kde jsme udělali chybu, a chápeme to dobře. Věřím, že v příštích závodech se posuneme dopředu," doufá. "Známe naše slabiny, můžeme je do měsíce zlepšit, především s ohledem na příští rok."