Brawn doufá, že nastal konec sporu o difuzory

Jak jsou vozy rychlé se ukáže až v sobotu.

Dnešní verdikt FIA uvolnil atmosféru v garáži týmu Brawn GP, kterému hrozilo, že bude muset upravit svůj difuzor. Ross Brawn doufá, že tímto spor skončil a že se po dvou závodech nedočká revize výsledků.

"Rád bych věřil, že je tato záležitost uzavřena, ale o tom nerozhoduji já. Doufejme, že to nezkazí skvělou sezónu. Byla by škoda, kdyby poté, co nám stewardi řekli, že jsou vozy legální, se to vše obrátilo a ovlivnilo závody, do kterých jsme nastoupili s dobrými úmysly a vůlí," řekl Brawn pro Autosport.

Týmy Williams, Toyota a Brawn GP byly od začátku přesvědčeny, že jsou jejich difuzory legální. Mimo jiné proto, že svá řešení konzultovaly s FIA. Ross Brawn však prozradil, že jde především o argumentaci při obhajování využité interpretace pravidel. Proto existovala určitá nejistota, že někdo předloží argumenty, které přimějí stewardy k označení difuzorů za nelegální.

"Ale nemáme pocit, že je tu problém s interpretací pravidel. Domníváme se, že je interpretace poměrně jednoznačná. Ale samozřejmě, že našim soupeřům nebudeme vysvětlovat, jakou interpretaci jsme použili. Na to musí přijít sami," uvedl Brawn.

Pokud by verdikt stewardů zněl opačně, tým by podle Brawna býval našel nějaké řešení, jak difuzor upravit tak, aby s ním mohl závodit.

Na základě výsledků z testů je Brawn GP považován za favorita prvního závodu, ale jeho šéf si tím jistý není a říká, že si budeme muset počkat do soboty.

"S rychlostí v testech jsme byli potěšeni. Jezdci jsou z vozu nadšeni a zdá se, že funguje dobře. Ale nikdy nevíte, dokud nezačnete závodit. Nic se nedozvíte asi ani zítra, protože týmy budou mít v pátek různá množství paliva, všichni si budou zvykat na osm motorů na sezónu, jak budou v pátek motory používat a všechny tyto věci. Do soboty odpoledne nikdo z nás nebude vědět, jak na tom opravdu jsme. To bude první konfrontace s realitou, pak samozřejmě závod v neděli," dodal Brawn.

Podle britského The Times by se hlavním sponzorem Brawnu GP měla stát společnost Virgin, která sama jednala o koupi týmu s Hondou, ale odstoupila kvůli nevyhovujícím podmínkám ve formuli 1.

Doporučujeme

Články odjinud