Brawn by se nebránil plně elektrické F1, šéf formule E argumentuje

Pokud by se formule 1 chtěla v budoucnu stát plně elektrickou závodní sérií, potřebovala by k tomu od šampionátu elektrických formulí E povolení, říká jejich šéf Alejandro Agag.
Brawn by se nebránil plně elektrické F1, šéf formule E argumentuje

Podle sportovního ředitele formule 1 Rosse Brawna neexistuje nic, co by zastavilo F1 v budoucnu v přechodu na vozy poháněné čistě na elektřinu.

„Pokud tu za pět, za deset let nebo kdykoliv jindy bude potřeba, touha a přání mít ve formuli 1 jiný typ pohonných jednotek, uděláme to,“ řekl Brawn pro F1 Fan Voice.

Výkonný ředitel formule E a její zakladatel Agag však argumentuje tím, že takový přechod by nebyl možný vzhledem k jeho dohodě s Mezinárodní automobilovou federací (FIA), pod kterou šampionát formule E spadá.

„Ross řekl, že formule 1 by do deseti let mohla být elektrická, v podstatě ale nemůže. Formule E má od FIA exkluzivní licenci pro 25 sezón, a máme za sebou teprve čtyři. Formule 1 by tedy mohla přejít na elektřinu nejdříve v roce 2039, pokud ovšem neprodloužíme naši dohodu s FIA. Nevidím ale důvod, proč bychom ji neměli prodloužit na delší dobu,“ řekl Agag.

Carey: Formule E je pouliční zábava, ne sportovní událost

Carey: Formule E je pouliční zábava, ne sportovní událost

„Minimálně do roku 2039 máme tuto exkluzivitu, do té doby tedy žádná elektrická F1. Pokud se mnou chtějí mluvit, pak je to samozřejmě něco jiného. Vždy jsem otevřen rozhovorům s lidmi. Ovšem bez jednání se mnou není šance, aby udělali něco plně elektrického,“ dodal.

Podle Agaga se však nemusí formule 1 cítit ze strany formule E ohrožena.

„Nevím, jestli se bojí, mohli by, ale to je zřejmě chyba. Myslím, že jsme velmi odlišní a jsme zcela kompatibilní. Není tu žádná soutěž, jsou to (dvě) zcela kompatibilní série. Mám velký obdiv pro Rosse Brawna, v tomto případě se ale mýlí,“ řekl Agag.

Brawn označil formuli E také jako "velmi juniorskou" v porovnání s formulí 1 z pohledu fanoušků.

„Jsme velkými obdivovateli formule 1. Jsme velkými fanoušky a nikdy tomu nebylo jinak. Je však zajímavé, že tyto komentáře přicházejí nyní, když formule E roste. Myslím, že to dává smysl. Poté, co viděli, jak jde formule E dopředu, chápu, že někteří lidé ve formuli 1 přemýšlejí o přechodu na plně elektrický pohon,“ myslí si Agag.

„Dokonce i sám Bernie (Ecclestone) před několika měsíci řekl, že by formule 1 měla být plně elektrická. Ale z toho, co jsem pochopil z těchto komentářů, tak by tu mohla být možnost, aby byla formule 1 plně elektrická, ale to není možné bez toho, aby mluvili s námi, protože my máme exkluzivitu s FIA. Mohli by to udělat mimo FIA, pak by to ale nemohli nazývat formulí 1, protože formule 1 je název, který patří FIA, tím je celá záležitost uzavřena.“

Foto: Formule E

Další článek: Na schválení nových pravidel nám ubývá čas, myslí si Abiteboul

21:35 | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.
17. září | Před 90 lety se narodil Stirling Moss
17. září | Šíří se spekulace, že bychom se jméno druhého jezdce Haasu pro příští rok (vedle Magnussena) mohli dozvědět do začátku prvního tréninku v Singapuru. Podle Haasu se vybírá mezi Grosjeanem a Hülkenbergem.
16. září | Mattia Binotto věří, že Ferrari může letos ještě vyhrát.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10