Bouřlivé vody kalendáře F1: Imola chce fanoušky, další změny kalendáře nelze vyloučit

Formule 1 začíná tam, kde vloni skončila. Kalendář formule 1 opět ovlivňuje koronavir, omezení cestování a povinné karantény. Opět dochází ke změnám.

Formule 1 dnes potvrdila, že sezóna začne v Bahrajnu 28. března. Austrálie se přesouvá na podzim a Čína je zatím odložena a bez nového termínu, ale pravděpodobně se v Šanghaji letos opět nepojede vůbec.

Kalendář F1 2021

Kalendář F1 2021

V Imole s fanoušky?

Po Bahrajnu se F1 přesune do Imoly. Opět se pojede s podporou regionu pod názvem Velká cena Emila Romagna. 

Imola se vrátila do kalendáře vloni jako jedna z náhradních lokalit v „koronavirovém kalendáři“. Místní měli plány pro přivítání až 13 tisíc fanoušků, ale zhoršující se situace v Itálii si nakonec vyžádala konání akce za zavřenými dveřmi. Nyní by rádi plány oprášili. 

„Imola se připravuje na přivítání prvního evropského kola šampionátu roku 2021,“ řekl prezident Emilia Romagna Stefano Bonaccini.

„Doufáme, že budeme moci okruh otevřít veřejnosti, i když s kapacitou a v rámci limitů, které zaručují maximální bezpečnost. Pokračujeme v plánování sportovních událostí tak, jak to dokáže málokdo.“

Týmy se dohodly na přesunu testů: lokality i termínu

Týmy se dohodly na přesunu testů: lokality i termínu

Starosta Imoly, Marco Panieri, dodal, že „možnost zvláštních protokolů pro tento typ akce bude hodnocena s národní vládou a regionem, aby se ověřila možná přítomnost veřejnosti.“

Vloni se diváci v omezené míře dostali na závody v Mugellu, Soči, Nürburgringu a Portimão. V Monze a Bahrajnu se na tribuny dostali jen zdravotníci.

Další změny?

Jedna úprava kalendáře nás ještě určitě čeká. Stále totiž zůstává volný slot pro třetí závod sezóny – očekává se, že ho vyplní Portugalsko.

Formule 1 většinu loňské sezóny odjela bez diváků a v Evropě. Letos by se chtěla vydat znovu i na americký kontinent a do Asie. Situace je ale stále nepřehledná. Mnohé státy už očkují, ale různě rychle (šampionem je Izrael, ale tam se bohužel F1 nejezdí).

Vedle očkování jsou zde ale také nové kmeny koronaviru – jeden z nich nyní dramaticky ovlivňuje situaci v Londýně a Anglii, kde sídlí většina týmů. 

Formule 1 se naučila žít v bublinách. Opatření a izolace se však hůře dodržují na městských tratích. Monako, Baku, Montreal jsou tak možná více ve hvězdách než jiné závody. Podobné destinace mají navíc ještě jednu nevýhodu – zázemí, bariéry a v podstatě celý okruh se musí postavit týdny před závodním víkendem. S tím souvisí nižší míra flexibility termínu i nutnost rozhodnout o osudu závodu v dostatečném předstihu.

Problémy v Brazílii?

Místo Velké ceny Brazílie se letos pojede Velká cena São Paula. F1 zůstává na Interlagosu minimálně dalších pět let.

Novinář Joe Saward dnes uvedl, že došlo ke komplikacím. Soud pozastavil vyplacení 18 milionů dolarů, na kterých se São Paula dohodlo s F1. 

Smlouva umožňovala místní vládě zaplatit promotérovi za pořádní závodu. Soudce Emilio Migliano Neto však rozhodl, že je potřeba smlouvu podrobně prozkoumat, protože nebylo vypsáno žádné výběrové řízení. Soudce dal městu pět dní na vypracování požadované dokumentace. Do závodu je ale ještě dostatek času.

Další článek: Týmy se dohodly na přesunu testů: lokality i termínu

12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
9:12 | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).
20. ledna | Alfa Romeo dnes potvrdila datum a místo prezentace 22. února ve Varšavě.