Boullier: Red Bull si za problémy s pneumatikami může sám

Tým úřadujících šampiónů trápí potíže s nadměrnou degradací pneumatik a podle šéfa Lotusu Erika Boulliera za ně mohou Rakušané vinit akorát tak sami sebe. Zvolili totiž špatný přístup při návrhu svého vozu.
Boullier: Red Bull si za problémy s pneumatikami může sám

Již během předsezonních testů bylo jasné, že jedním z hlavních faktorů, které v této sezoně rozhodnou o úspěchu, či neúspěchu, bude to, jak se týmy vypořádají s pneumatikami Pirelli, respektive s mírou jejich opotřebení. Ta značně ovlivňuje potenciál jednotlivých vozů, které tak nemohou podávat maximální možné výkony.

Mezi stáje, jež v tomto ohledu trpí asi nejvíce, patří i obhájce mistrovského titulu Red Bull. Nespokojenost Rakušanů prý dokonce zašla tak daleko, že se stáj rozhodla tajně lobbovat u Pirelli, aby pozměnilo design letošních pneumatik a vrátilo se ke specifikacím z loňské sezony. To pochopitelně italský výrobce odmítl a týmům dal během závodního víkendu v Malajsii jasně najevo, že se žádné změny nechystají. Red Bullu tedy nezbývá nic jiného, než se s nastalou situací vyrovnat. A stejného názoru je i šéf Lotusu Eric Boullier.

"Rozumím tomu, proč nejsou spokojeni," reaguje Boullier na dotaz Autosportu, co si myslí o stížnostech ze strany svých soupeřů. "Způsob, jakým navrhli vůz, je celý založený na aerodynamice. To proto, když začnou být pneumatiky důležitou částí vozu a jeho výkonu, mohou mít potíže. Jsou rychlí v čase na jedno kolo, pak ale zápasí s opotřebením, což je částečně kvůli tomu, jak navrhli vůz."

V případě, že se bude v Malajsii opakovat scénář z minulého týdne a Lotus bude opět na špici, zatímco Red Bull se bude během závodu propadat startovním polem, je dost možné, že stížnosti zesílí. Boullier s tím dokonce i počítá.  

"Samozřejmě že se ozvou. My jsme připraveni útok vrátit. Situace nepřejde do politické roviny kvůli tomu, že jeden tým, Red Bull, není spokojený s pneumatikami. Pneumatiky jsou stejné pro všechny."

"Je pravdou, že v minulých letech byly pneumatiky trochu více konzistentní, ale do jisté míry byly vzhledem k výkonnosti vozu neviditelné. Nyní jsou součástí hry."

Šéf Lotusu na závěr připomíná, že již od konce uplynulé sezony všechyn stáje věděly, jaké bude mít letošní obutí vlastnosti, takže se na něj mohly náležitě připravit: "Ty pneumatiky jsme měli v Brazílii, takže jsme věděli, co od nich letos čekat. Je na každém týmu, aby se přizpůsobil pravidlům."

Další článek: Williams uvažuje o návratu k loňskému řešení výfuků

9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.
14:43 | Red Bull propustil zaměstnance, který v soukromých textových zprávách používal rasistické výrazy. Zprávy se poté dostaly na sociální sítě.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00