Šéf Lotusu F1 Eric Boullier si nemůže vynachválit Kimiho Räikkönena, který svými výsledky drží tým na předních místech.
Lotus dlouho hledal náhradu za zraněného Roberta Kubicu, úspěšný byl až na třetí pokus, když po Nicku Heidfeldovi a Brunu Sennovi angažoval Kimiho Räikkönena.
"V týmu je zpět stejná atmosféra, jako jsme měli s Robertem Kubicou, když se tým sjednotí kolem jezdců," uvedl Boullier pro Autosport. "Tým chce být úspěšný a ví, že se ten jezdec bude snažit o to samé. To týmu hodně pomáhá, tlačí ho to vpřed."
"To nejlepší, co od Kimiho můžeme získat, je, že budeme spolupracovat jako tým. Od Kimiho dostáváme jasné ano nebo ne. Okamžitě je to černá nebo bílá odpověď, což je nedocenitelné. Můžete se na něj spolehnout, protože víte, že to neokecává. Je hlavním aktivem týmu."
Räikkönen letos podává velmi konzistentní výkony, kromě Číny bodoval v každém závodě. Vrchol pak přišel v Abú Zabí, kde Lotusu přinesl vytoužené vítězství.
Na otázku, zda Finovi pomáhá k dobrým výsledkům větší svoboda, kterou mu Lotus dává, Boullier odpověděl: "To byste se měli zeptat jeho, ale já věřím, že ano. Je to něco, co jsem chtěl hned od začátku."
"Když jsem se s ním setkal poprvé, hovořil jsem s ním dvě hodiny ve své kanceláři. A bylo jasně vidět, že z toho nebyl šťastný, protože on si užívá závodění a vítězení. Kromě toho musíte zajistit, že bude mít proměnlivý program."
Räikkönenovo vítězství přišlo pro enstonský tým ve správnou chvíli, protože společnost Genii se coby majitel stáje zdráhá víc investovat. Naznačil to sám Räikkönen, když na Yas Marině opakovaně řekl, že výhra je důležitá hlavně pro tým, a dodal, že doufá, že majitele dokáže přesvědčit.
Boullier uznal, že je úspěch z Abú Zabí důležitý, mohl by pomoci k zisku nových sponzorů či partnerů. "Ukázali jsme, že dokážeme pravidelně dojíždět na stupních vítězů, a teď můžeme také říct, že dokážeme vyhrávat."
"Naší strategií je stát se top týmem, říkám to pořád. A abychom byli top týmem, potřebujeme se dál snažit a mít další dobré výsledky, více zdrojů a více sponzorů, abychom se etablovali."
"Jsme rádi, že tento úspěch můžeme sdílet s těmi, které máme na svých košilích (sponzoři), ale také je to důležité pro sponzory, se kterými jednáme. Přes média se ten vzkaz dostane do světa v každém případě, ale tohle vítězství nám určitě pomůže dosáhnout pozitivních závěrů v obchodních jednáních se sponzory."