Boullier nežertoval, aktivní zavěšení se možná vrátí

Týmy chtějí po více než 20 letech návrat aktivního zavěšení.
Boullier nežertoval, aktivní zavěšení se možná vrátí

Eric Boullier před pár dny okomentoval diskuse, okolo systémů zavěšení. Debatu rozproudil dopis Ferrari pro FIA. Nyní se očekává směrnice Charlieho Whitinga, která by mohla upřesnit, co je a co není v oblasti systému zavěšení legální. Půjde ale jen o doporučení.

Povolme aktivní zavěšení, navrhuje Boullier

Povolme aktivní zavěšení, navrhuje Boullier

Boullier řekl, že by bylo nejlepší, kdyby se vrátilo aktivní zavěšení. A není to vtip. Právě McLaren podle Autosportu vypracovává návrh, který by umožnil návrat aktivního zavěšení do F1. A prý má velkou podporu u dalších týmů. Změna by samozřejmě vstoupila v platnost až nejdříve v roce 2018. 

Jedná se o jeden z návrhů. Dalším je zpřísnění pravidel, třetí je naopak vynětí systémů zavěšení z článku technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta. Pravidla by ale omezila návrat systému typu FRIC (propojení přední a zadní nápravy).

Poslední možností je nedělat nic, ale zpřísnit kontroly ze strany FIA. Týmy by musely předložit dokumenty s vysvětlením toho, jak jejich řešení fungují.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (8) Další článek: Wehrlein potvrdil, že se prvních testů nezúčastní
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.