Boullier nežertoval, aktivní zavěšení se možná vrátí

Týmy chtějí po více než 20 letech návrat aktivního zavěšení.
Boullier nežertoval, aktivní zavěšení se možná vrátí

Eric Boullier před pár dny okomentoval diskuse, okolo systémů zavěšení. Debatu rozproudil dopis Ferrari pro FIA. Nyní se očekává směrnice Charlieho Whitinga, která by mohla upřesnit, co je a co není v oblasti systému zavěšení legální. Půjde ale jen o doporučení.

Povolme aktivní zavěšení, navrhuje Boullier

Povolme aktivní zavěšení, navrhuje Boullier

Boullier řekl, že by bylo nejlepší, kdyby se vrátilo aktivní zavěšení. A není to vtip. Právě McLaren podle Autosportu vypracovává návrh, který by umožnil návrat aktivního zavěšení do F1. A prý má velkou podporu u dalších týmů. Změna by samozřejmě vstoupila v platnost až nejdříve v roce 2018. 

Jedná se o jeden z návrhů. Dalším je zpřísnění pravidel, třetí je naopak vynětí systémů zavěšení z článku technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta. Pravidla by ale omezila návrat systému typu FRIC (propojení přední a zadní nápravy).

Poslední možností je nedělat nic, ale zpřísnit kontroly ze strany FIA. Týmy by musely předložit dokumenty s vysvětlením toho, jak jejich řešení fungují.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (8) Další článek: Wehrlein potvrdil, že se prvních testů nezúčastní
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10