Eric Boullier před pár dny okomentoval diskuse, okolo systémů zavěšení. Debatu rozproudil dopis Ferrari pro FIA. Nyní se očekává směrnice Charlieho Whitinga, která by mohla upřesnit, co je a co není v oblasti systému zavěšení legální. Půjde ale jen o doporučení.
Boullier řekl, že by bylo nejlepší, kdyby se vrátilo aktivní zavěšení. A není to vtip. Právě McLaren podle Autosportu vypracovává návrh, který by umožnil návrat aktivního zavěšení do F1. A prý má velkou podporu u dalších týmů. Změna by samozřejmě vstoupila v platnost až nejdříve v roce 2018.
Jedná se o jeden z návrhů. Dalším je zpřísnění pravidel, třetí je naopak vynětí systémů zavěšení z článku technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta. Pravidla by ale omezila návrat systému typu FRIC (propojení přední a zadní nápravy).
Poslední možností je nedělat nic, ale zpřísnit kontroly ze strany FIA. Týmy by musely předložit dokumenty s vysvětlením toho, jak jejich řešení fungují.
Foto: Getty Images / Charles Coates