Ačkoliv je možnost B-týmu jak pro McLaren, tak pro dodavatele motorů Hondu atraktivní, je podle Erica Boulliera příliš brzy na to uvažovat nad tím v současné situaci.
Honda se pro letošní rok do Formule 1 vrátila jako výhradní dodavatel motorů pro McLaren. Toto spojení bylo ve F1 už v letech 1988-1992. Pro příští rok pak Honda nevyloučila, že by dodávala motory dalšímu týmu.
Nicméně po obtížném vstupu, kdy v devíti závodech vybojovali Jenson Button s Fernandem Alonsem dohromady pouze pět bodů, se závodní ředitel McLarenu obává, jestli by B-tým byl dobrý nápad.
„Teoreticky bych řekl, že ano, protože sdílíte tu bolest,” řekl Boullier.
„Pro Hondu by to byl každý víkend dvojnásobek ujeté vzdálenosti. Realitou ale je, že byste museli mít druhý tým uvnitř Hondy. To znamená postavit dvakrát víc motorů, dvojnásobek místa, dvakrát více lidí, kteří by cestovali.”
„Dnes by to pro mě mohlo představovat velké rozptýlení, což je risk, který v tuto chvíli nechceme podstoupit.”
„Prioritou je pro mě zajistit, že motory Honda budou co nejdříve výkonnostně na úrovni Mercedesu. Pak přijde otázka B-týmu.”
Boullier rovněž věří, že samotný úspěch motorů Honda na trati přiláká další zájemce z řad týmů.
„Když začneme zítra vyhrávat závody, tak jsem si jistý, že tu budou tři čtyři týmy, které by si chtěly motory Honda koupit. Pak to pro ně bude dobré i z komerčního hlediska.”
Foto: Getty Images / Clive Mason