Boullier: Musíme uvolnit potenciál, pak opravdu hodně zrychlíme

Boullier: Musíme uvolnit potenciál, pak opravdu hodně zrychlíme

Eric Boullier vysvětluje problémy i očekávání McLarenu.

„Všichni víme o úrovni odhodlanosti McLarenu – o tom není potřeba diskutovat,“ říká Eric Boullier pro F1.com. „Ale pozitivní je míra angažovanosti Hondy a skutečnost, že naše auta nemají potenciál, který může být uvolněn v řádu desetin ale sekundy. Nemůžeme to fyzicky využít, protože máme problémy se spolehlivostí, ale pokud se nám je podaří překonat, budeme moci učinit velké kroky vpřed. To mi věřte.“

GettyImages-456619264.jpg

McLaren si podle Boulliera zatím vedení Hondy nestěžuje. „V tuto chvíli neodvádíme dostatečně dobrou práci, ale víme, že v autě máme velký potenciál. Jen nám dejte čas. Poté, co vyřešíme některé problémy se spolehlivostí, dosáhneme skutečně významných kroků vpřed.“

Boulliera se optali také na to, zda není únavné neustále odpovídat na podobné dotazy. „Je to dodatečný zdroj motivace, abychom tvrdě pracovali na zastavení tohoto druhu únavných otázek.“

Do konce roku v první šestce?

Za jak dlouho ale můžeme očekávat, že bude McLaren opět nahoře a konkurenceschopný? „Je obtížné to nějak definovat číslem. Pokud byste mi řekli, že zítra budeme moci jezdit s plným přítlakem, pak budeme o sekundy rychlejší.“

Budeme se cítit konkurenceschopní tehdy, až se vždy dostaneme do Q3 a budeme bojovat o prvních šestku

„Budeme se cítit konkurenceschopní tehdy, až se vždy dostaneme do Q3 a budeme bojovat o prvních šestku. To by bylo velkým úspěchem, i když to nevypadá moc vzrušující, protože my jsme tady proto, abychom vyhrávali. Stále je naším cílem být konkurenceschopní na konci sezóny.“

Původním plánem bylo dosahovat Q3 do poloviny sezóny. „Ano, to bylo. Je pravdou, že jsme trochu mimo tento plán,“ připouští Boullier.

Problém: Chybí výkon

„Nemůžeme zvýšit výkon vozu. Auto je dobře vyvážené. Pracujeme na tom, abychom zvýšili přítlak stejně jako všichni v pit lane. Schází nám rychlost ve všech částech okruhu.“

„Není to ale jen o výkonu – souvisí to rovněž s ovladatelností motoru, což se zatím ukazuje jako obtížné a složité pro zvládnutí. Dovolte mi, abych vám uvedl příklad: všichni máme stejný výkon, co se elektrické části týče, ale některé motory odvádějí lepší práci při rekuperaci energie. To je důvod, proč vidíte rozdíly v kvalifikaci a v závodě. Dnes nejsme schopní odemknout plný potenciál rekuperace, protože když to děláme, tak to vytváří potíže se spolehlivostí – a to nás poškozuje v z hlediska výkonu. Ale je to tam! Musíme jen najít ty správné prostředky, abychom ho mohli odemknout.“

Podle Boulliera proto tým testuje nejen v pátek, ale i po zbytek víkendu, čímž souhlasí s názorem Fernanda Alonsa, který letošní sezónu vnímá jako test. Jeho týmový kolega je zase skeptický a nevěří v boj o pódia v letošním roce. Boullier ale nesouhlasí.

„Ne. Znovu opakuji: pokud dokážeme uvolnit potenciál, budeme možná bojovat – s určitým štěstím – o stupně vítězů. Pokud můžete využít výkon MGU-K na rovinkách v každém kole, pak to přináší spoustu času. Dnes to dělat nemůžeme.“

Foto: Getty Images / Clive Mason, Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud