Bottas: Zaspali jsme, když se před nás Verstappen dostal

Valtteri Bottas nedokázal pole position přetavit ve vítězství ve Velké ceně 70. výročí formule 1, když se před něj odlišnou strategií dostal Max Verstappen. Mercedes podle Bottase „v tom momentu zaspal“.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Bottas: Zaspali jsme, když se před nás Verstappen dostal | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Bottas po startu z pole position držel v první části závodu vedení. Když ale přezul ze střední na tvrdou sadu pneumatik, začal rychlostně ztrácet. Verstappen naopak do závodu startoval na tvrdé sadě pneumatik a mohl tak zůstat na trati déle.

A i když měl Bottas po zastávce čerstvější pneumatiky, dokázal se mu Verstappen po své návštěvě mechaniků přiblížit a po pár zatáčkách i přeskočit na první místo.

V závěrečných fázích závodu se před Bottase dostal i jeho týmový kolega Lewis Hamilton a Fin skončil třetí.

„Samozřejmě je to velice frustrující, startovat z pole position a dojet třetí není ideální. Myslím, že jako tým jsme zaspali ve chvíli, kdy se Max dokázal dostat před nás. Moje strategie měla k ideálu daleko. Z dnešku se tak musíme hodně poučit,“ řekl Bottas.

„Byla šance držet se Maxe, jakmile jsem ale ke konci začal tlačit, pneumatiky odešly. Dnes jsme se potýkali s puchýřkováním.“

S puchýřkováním tvrdé sady se potýkaly oba mercedesy. „Pneumatiky se přehřívaly. V pneumatikách máte díry a ztrácíte přilnavost. Jakmile se začnou na jedné pneumatice tvořit puchýřky, ztrácíte přilnavost v zatáčkách a jsme pomalejší a pomalejší.“

Z pneumatik udělali balóny

Na pneumatiky si po závodě postěžoval také druhý Hamilton. Za puchýřkování podle něj mohly vyšší tlaky pneumatik.

„Vidím to tak, že Pirelli mělo minulý týden problémy s pneumatikami (oba piloty Mercedesu a Carlose Sainze Jr. z McLarenu potkal v závěru minulého závodu na Silverstonu defekt pneumatiky, pozn. redakce), tak jen zvyšovali, zvyšovali, zvyšovali a zvyšovali tlak v pneumatikách. Teď jsou z nich balóny, mají teď nejvyšší tlaky, jaké jsme měli na těchto okruzích,“ řekl Hamilton.

„Nedivil bych se, kdyby to byl náš problém. Nevím ale, jestli se i někdo další potýkal s takových puchýřkováním jako my, podíváme se na to.

„Jsem ale opravdu rád, že jsem se zlepšil a dokázal závod absolvovat tímto způsobem. Úplně na konci se puchýřkování vrátilo, ale celkem dost jsem tlačil, abych kluky dohnal. Ve druhém stintu jsem se staral o pneumatiky tak, že si to ani neumíte představit. Staral jsem se co nejlépe, ale na puchýřkování to nemělo vliv.

„Na konci jsem jel v podstatě s polovinou pneumatiky. Jedna polovina byla ojetá a druhá byla dobrá, takže to drželo. Byl jsem ale nervózní, že to exploduje.“

Další článek: Racing Point musel kvůli brzdovým kanálkům opět před stewardy

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)