Bottas: Sauberu občas příliš dlouho trvá, než poznatky z aerodynamického tunelu přenese na auto | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Bottas: Sauberu občas příliš dlouho trvá, než poznatky z aerodynamického tunelu přenese na auto

Valtteriho Bottase čeká již třetí sezona v barvách týmu z Hinwilu, který letos ponese název Stake F1 Team. Finský pilot tak může velmi dobře posoudit, které na první pohled neviditelné nedostatky švýcarský tým trápí.

Valtteri Bottas patří k nejzkušenějším pilotům (nejen) současné formule 1. Fina totiž čeká již dvanáctá sezona mezi elitou, na jejímž konci by měl na svém kontě mít již takřka 250 startů.

Navíc vzhledem k tomu, že Bottas v letech 2017 až 2021 strávil pět sezon u Mercedesu, tedy v týmu, který v F1 patří k těm úplně největším, může velmi dobře posoudit, v čem zaostává jeho současný zaměstnavatel Sauber – letos závodící pod jménem Stake F1 Team.

Podle Fina by tým ze švýcarského Hinwilu měl především zefektivnit proces vylepšování vozu během sezony.

„Způsob, jakým vylepšovat vůz, je pro nás v současné době jednou z klíčovou oblastí, kterou je třeba řešit,“ přiznal Bottas, kterého cituje Autosport.

„Když nyní něco najdeme v aerodynamickém tunelu, tak nám dlouho trvá, než to přeneseme na auto. Myslím, že je to docela zásadní, v porovnání s ostatními věcmi,“ nechal se slyšet desetinásobný vítěz závodu F1.

Bottas nicméně věří, že tým pomůže pozvednout nedávný příchod nového technického ředitele Jamese Keye, který předtím působil v McLarenu a jenž je v padoku F1 velmi respektovanou osobou.

„Má čerstvě v paměti, jak vypadají aerodynamické mapy u McLarenu...Když viděl, jak to vypadá u nás, tak rozhodně souhlasil s tím, že je prostor pro zlepšení. Mám ho jako člověka rád. Zdá se, že má opravdu motivaci, aby se mu zde dařilo,“ dodal Bottas.

Doporučujeme

Články odjinud