Bolest z prohry je mnohem intenzivnější než radost z vítězství, říká Wolff před sezónou

Inženýry a peněženky týmů letos čeká perný rok. Kromě vývoje letošního vozu budou muset také intenzivně pracovat na voze pro rok 2021.

Týmy většinu roku pracují na dvou projektech současně. Příprava nového vozu začíná obvykle někdy v březnu / dubnu. V příštím roce však čeká formuli 1 největší změny za poslední roky, což si žádá odlišný přístup. 

„Letošní šampionát je dvouletý šampionát,“ řekl Toto Wolff včera při prezentaci nového sponzora – chemické firmy INEOS. 

Podle šéfa Mercedesu bude kvůli obrovským změnám pravidel naprosto zásadní, jak tým rozdělí své zdroje. 

„Je zřejmé, že na začátku je svah učení a vývoje mnohem strmější. Takže pokud se vám to špatně povede a jste měsíce pozadu, můžete pak ztrácet půl sekundy. A to je výzva, kterou jsme v minulosti přijali prostřednictvím dvou změn pravidel a líbí se nám to.“

Mercedes získal šest titulů v řadě mezi týmy a jezdci. Motivaci ale podle Wolffa neztrácí.

 

Pouhá myšlenka na prohru vás nutí zapomenout na všechny vaše předchozí úspěchy

 

„Každý rok se snažíme stanovit správné cíle a cíle, které jsou chápány v celé organizaci. Myslím, že je důležité probudit se s cílem. A nevidím v organizaci žádný nedostatek motivace. Bolest z prohry je mnohem intenzivnější a trvá mnohem déle než radost z vítězství. A to je to, co nás silně pohání. Pouhá myšlenka na prohru vás nutí zapomenout na všechny vaše předchozí úspěchy.“

Podle Wolffa loňské úspěchy letos neznamenají nic. „Všechny časy kol, všechny body jsou vynulované a my jsme opět před další výzvou.“

„Svým způsobem existuje důvod, proč šest titulů bylo rekordem. Protože je to zatraceně obtížné.“

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Další článek: Correa reaguje na závěry vyšetřování FIA. Není spokojený, zaúkoloval právníky

14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.
13:27 | Haas potvrdil, že Schumacher je v pořádku. Prošel kontrolou v lékařském centru. Při nárazu dosáhlo přetížení 30 G.
13:17 | Podle Steinera se Schumacher po nehodě v posledním tréninku nezúčastní kvalifikace.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00