Body i pro posledního jezdce? F1 o tom diskutuje

Body i pro posledního jezdce? F1 o tom diskutuje

Tento týden se sešla Strategická skupina. Na stole bylo i několik radikálních změn.

Vidžaj Mallya a Otmar Szafnauer prozradili, o čem se diskutovalo na posledním zasedání Strategické skupiny.

První téma není bleskem z čistého nebe. Už pár měsíců se diskutuje o změně formátu závodního víkendu a velmi často se při této příležitosti skloňují slova jako sprint nebo kvalifikační závod.

Podle Szafnauera si udělala F1 i průzkum. Zeptali se asi 7 tisíc fanoušků na názor na některá pravidla a případné změny. Na Strategické skupině pak F1 dostala i zpětnou vazbu od předních týmů. 

„Došlo k nějaké změně v diskusi o formátu: změna formátu kvalifikace a možná i přidání sprintového závodu v sobotu. Ale nic konečného,“ ​​řekl Szafnauer.

„Musíme být opravdu opatrní. Pokud přidáte sprint, co to udělá s hlavním závodem? Neoslabí ho to? Existuje mnoho úvah. Přestože si osobně myslím, že ve F2 sprint funguje, nejsem si tak jistý, že je to správná věc pro F1.“

Změní se bodový systém?

Dalším tématem byl bodový systém. Do roku 2003 ve formuli 1 bodovalo jen 6 aut, pak to bylo 10 aut a vítěz bral 10 bodů. Od roku 2010 boduje 10 aut a vítěz bere 25 bodů. 

Diskutuje se o formátu, který se inspiruje NASCAR nebo IndyCar. Mohlo by bodovat až 20 vozů. Body by bral i poslední jezdec, pokud dokončí závod. Případně 15 prvních vozů.

Body jako takové nemají vliv na příjmy týmů (tam má vliv konečné pořadí v PK), ale mají vliv na výdaje! Týmy totiž platí zápisné FIA, které se odvíjí od počtu získaných bodů v předešlé sezóně. Za každý jeden bod se platí určitá suma, mistr světa platí ještě více. Mallya připomenul, že by muselo být tohle paralelně řešeno. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud