BMW si na Silverstone přiveze balík nových dílů

Upravené přední křídlo by mělo pomoci vyvážení.
Klepněte pro větší obrázekBMW doufá, že bude v Británii pokračovat ve vylepšování své formy. Loňský třetí nejsilnější tým se letos propadl do druhé poloviny pole. Zatím získal jen osm bodů, ale zato si užil několik zcela deprimujících závodů. Například v Monaku, Bahrajnu nebo Číně.

Po Velké ceně Turecka ale ve stáji věří, že našli cestu nahoru. „Moc dobře víme, že nám pořád zbývá velká spousta práce. Teď už ale můžeme stavět na našich výkonech z Istanbulu. Tam jsme poprvé nasadili dvojitý difuzor a ten efekt byl jednoznačný. Byli jsme dost rychlí na to, abychom mohli bodovat,“ vysvětluje šéf týmu Mario Theissen.

Nějaký ten bodík by si Nick Heidfeld a Robert Kubica rádi odvezli i z Británie. „Myslím, že Silverstone by nám mohl sedět,“ poznamenává Kubica. Středně rychlé a rychlé zatáčky, k tomu vítr a nestabilní počasí jsou výzva už sami o sobě. „Abyste byli rychlí na Silverstonu, potřebujete perfektně vyvážené auto se spoustou přítlaku,“ dodává vedoucí inženýr Willy Rampf.

BMW se rozhodlo, že sezonu neodepíše a naopak urychlí vývoj. Nové díly plánuje doplňovat každé dva až tři závody. „Na Silverstone přijedeme s dalším balíkem nových součástek,“ tvrdí Theissen. Nejdůležitější budou úpravy na předním křídle, které by měly pomoci vyvážení auta.

Tým věří, že pokračování ve vývoji letošního auta se vyplatí i s ohledem na příští sezonu. Ať už strkanice mezi FIA a FOTA dopadnou jakkoliv, aerodynamická pravidla by měla zůstat vesměs stejná.

Ani u BMW se nakonec nezapomněli zmínit, jak je jim líto, že se letos jede v Silverstonu naposledy. „Budu vážně zklamaný, jestli Silverstone skutečně vypadne z kalendáře. Nikdy mi nepřipadal zastaralý. Je tradiční to ano, ale ne staromódní,“ poznamenal Nick Heidfeld. „Část se zatáčkami Maggots, Becketts a Chapel je jedna z nejlepších kombinací v celém kalendáři,“ dodal k tomu Rampf.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.