BMW Sauber přiveze do Valencie aerodynamická vylepšení

Španělská trať je tradičně náročná na chlazení auta.

Příští neděli se po čtyřech týdnech opět pojede závod formule 1, Velká cena Evropy ve Valencii. Stáj BMW Sauber během letní přestávky vyvolala ve světě F1 poprask svým prohlášením, že na konci sezony tento seriál opustí. Jezdci a zaměstnanci týmu mají nyní velkou motivaci získat co nejlepší výsledky, aby našli uplatnění pro příští rok. Na městském okruhu, který slavil svou premiéru v loňském roce, tým představí úpravy v oblasti aerodynamiky.

Robert Kubica v této sezoně bodoval zatím jen sedmým místem v Turecku. Městskou trať ve Valencii má rád díky jejímu charakteru. "Máte tu dlouhé rovinky následované úzkými zatáčkami a pak znovu dlouhými rovinkami. Brzdění je tu velmi náročné," popisuje. Díky tomu, že je trať postavena mezi betonovými stěnami, neproudí na ni moc vzduchu a tradičně zde bývá horko. "To je náročné na chlazení auta. Loni se mi ale ve Valencii dařilo," vzpomíná Polák, který zde bude obhajovat třetí místo.

Nick Heidfeld letos bodoval jen dvakrát. Podle jeho názoru je sice Valencie městský okruh, ale vyžaduje jiný styl než pro ostatní městské tratě. "Ve skutečnosti je to jedna z moderních závodních tratí. Není to tu tak těsné jako na jiných závodních tratích, jsou tu i výběhové zóny," připomíná Němec, který se těší na nové modifikace, které německo-švýcarský tým představí. "Těším se také do jedné restaurace, kterou jsem tu minule objevil," dodává.

Ředitel BMW Motorsport Mario Theissen znovu zdůraznil, že tým je velmi zklamán z rozhodnutí vedení automobilky o odchodu z F1. Věří, že po třech úspěšných sezonách jsou současné špatné výsledky jen dočasným výkyvem. "Nyní se zaměříme na následujících několik měsíců. Naše snaha najít pro tým nějaké řešení pokračuje. Víme, že dobré výkony na trati jsou nejlepším způsobem jak zvýšit naše šance," věří.

Podle hlavního inženýra Willyho Rampfa má trať ve Valencii jedinečný charakter. "Jedná se o městký okruh, ale rozhodně nemůže být srovnáván třeba s Monakem. Je širší a umožňuje vyšší průměrnou rychlost. Ve všech místech, kde by mohlo dojít k problémům, jsou výběhové zóny, což zaručuje velkou bezpečnost," připomíná. I když týmy musely na dva týdny zcela zavřít své továrny, BMW Sauber přinese pro Velké ceny Evropy a Singapuru vylepšení, která by měla pomoci vůz znovu zrychlit. "Jedná se o řadu aerodynamických částí," vysvětluje Rampf. 

Doporučujeme

Články odjinud