BMW Sauber předvedl ve Valencii nový vůz F1.09

Formule 1 z Hinwilu.

Krátce po deváté hodině ráno se BMW Sauber dnes stal šestým týmem, který představil svůj monopost pro sezónu 2009. Po stručné prezentaci se volantu nového vozu ujal Robert Kubica a vyjel na trať ve Valencii.

Vůz s označením F1.09 měl svého nepřímého předchůdce na trati již loni, když BMW Sauber testoval s přechodnou verzí F1.08 aerodynamické díly určené pro letošní sezónu. Z tohoto pohledu novinka z Hinwilu nijak nepřekvapila.

Inženýři BMW Sauberu začali pracovat na F1.09 v únoru 2008 a charakteristické tvary vozu jim stejně jako všem ostatním diktovala pravidla. Přední přítlačné křídlo se skládá ze tří dílů a je stejně široké jako celý vůz. Na čisté karoserii vozu jsou patrné vyšší bočnice ve své přední části. Zádi vozu dominuje vysoké a úzké přítlačné křídlo.

"V roce 2009 je naším cílem udržet si prvotřídní spolehlivost a zároveň vylepšit naši výkonnost, abychom mohli pravidelně bojovat vpředu. Jsme si vědomi toho, že míříme velmi vysoko. Jedná se o poslední krok v našem vývoji a ten obvykle bývá nejtěžší," řekl při prezentaci šéf týmu Mario Theissen.

Od převzetí týmu Sauber automobilkou BMW uplynuly již tři roky, během kterých se vždy podařilo splnit vytyčené cíle. Theissen věří, že se to letos podaří znovu.

"Naším cílem bylo postavit vůz s velmi efektivní aerodynamikou, abychom si vzali zpět co nejvíce přítlaku, který odebrala nová pravidla," řekl technický ředitel Willy Rampf.

Za další klíčové oblasti označil výkonný ředitel Walter Riedl optimální využití pneumatik a integraci KERS, o jehož nasazení v GP Austrálie tým zatím nerozhodl. 

"F1.09 kombinuje znalosti velmi motivovaného týmu, který udělá maximum, abychom znovu naplnili své ambice v našem čtvrtém roce na roštu F1," dodal.

BMW Sauber F1.09
Šasi: monokok z uhlíkových vláken
Zavěšení: vyvinuto ve spolupráci se Sachs Race Engineering
Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), karbonové kotouče a destičky (Brembo, Carbone Industrie)
Převodovka: bezprodlevová, 7 stupňů, uložena podélně, karbonová spojka
KERS: elektronický systém, BMW Sauber
Elektronika šasi: MES
Volant: BMW Sauber
Kola: OZ

Rozměry vozu
Délka: 4690 mm
Šířka: 1800 mm
Výška: 1000 mm
Rozchod kol vpředu: 1470 mm
Rozchod kol vzadu: 1410 mm

Hmotnost: 605 kg s jezdcem a prázdnou nádrží

Motor P86/9
Typ: atmosferický V8
Úhel sevření válců: 90°
Objem: 2,4 l
Ventily: 4 na válec, pneumatické
Blok motoru: hliník
Hlavy válců: hliník
Kliková hřídel: ocel
Mazání: suchá vana
Řídící jednotka motoru: MES ECU
Svíčky: NGK
Písty: hliník
Ojnice: titan

Rozměry motoru
Délka 518 mm
Šířka 555 mm
Výška 595 mm

Hmotnost: 95 kg


BMW Sauber F1.09 (další fotografie si můžete prohlédnout v naší fotogalerii)

  

  

Doporučujeme

Články odjinud