Tým se potřebuje soustředit na aerodynamické úpravy vozu.
BMW Sauber nasadí v Barceloně rozsáhlé úpravy aerodynamiky, které potřebuje důkladně otestovat, proto ve svých vozech nepoužije KERS. Tým z Hinwilu v posledních dvou závodech výrazně ztrácel na top týmy a doufá, že právě nová aerodynamika mu pomůže vrátit se zpět dopředu. Její součástí však zatím nebude dvoupatrový difuzor.
"V našich dvou vozech nebudeme mít v Barceloně KERS, protože současné nasazení úprav aerodynamiky a používání KERS by nefungovalo. KERS se do našich vozů vrátí asi v Turecku," uvedl šéf BMW Sauberu Mario Theissen pro Autosport.
"Aerodynamický komplet pro Barcelonu je ve vývoji dlouho. Proto by nám takhle pozdní nasazení dvojitého difuzoru nic nepřineslo. Nestanovili jsme si žádný termín pro nasazení dvoupatrového difuzoru na náš vůz."
Tým tedy nemá v plánu použít KERS ani v Monaku, což se vzhledem k charakteristikám městského okruhu dá očekávat i u ostatních stájí.
Celkově je však BMW Sauber se svým systémem na rekuperaci kinetické energie spokojený. "Celkové hodnocení této technologie je velmi pozitivní. Fungovala bez závad. Pozitivní na KERS je, že fungoval i během monzunu v Malajsii. Nepoužívali jsme ho pořád, důvodem je konfigurace vozu," dodal Theissen.
KERS zatěžuje vůz ve střední části a celkově se hmotnost přesouvá spíše na zadní nápravu, ačkoliv hladké pneumatiky potřebují při současných rozměrech větší zatížení na přední nápravě.
BMW Sauber používal KERS od začátku sezóny jen u Nicka Heidfelda, Robert Kubica ho ve svém voze měl jen v GP Bahrajnu.