BMW Sauber F1.09 je prostě pomalý, přiznává Mario Theissen

Jeho vývoj však pokračuje.
BMW Sauber F1.09 je prostě pomalý, přiznává Mario Theissen
Tým BMW Sauber v druhém závodě po sobě nebodoval a oba jeho jezdci měli k předním příčkám velmi daleko. I když se Hinwilským nepodařilo v chladnějších podmínkách využít potenciál monopostu F1.09, přiznávají, že za konkurencí zaostává.

"V polovině sezóny je jedna věc jistá: BMW Sauber F1.09 prostě není dostatečně rychlý," konstatoval šéf týmu Mario Theissen. "Propadli jsme se na začátku sezóny, když byl legalizován dvojitý difuzor."

"Od té doby s aerodynamickým přítlakem zaostáváme. Také ztrácíme v oblasti využívání plného potenciálu pneumatik, hlavně během tréninků při nižších teplotách, jako tomu bylo v Silverstonu a na Nürburgringu."

Navzdory velkým změnám v pravidlech jsou rozdíly mezi vozy malé, takže sebemenší zaváhání znamená velký propad pořadím, připomněl dále Theissen. V každém případě ale odmítá, že by za současné výsledky týmu mohli jezdci.

"Není to vina jezdců. Pokud bychom jim dali vůz, s kterým by mohli bojovat na čele startovního pole, tak by tam prostě znovu bojovali. V minulosti to častokrát dokázali. Nick i Robert čelí této situaci jako profesionálové. Intenzivně pracují s inženýry, diskutují s nimi způsoby řešení a jako všichni ostatní v týmu usilují o brzký návrat na vrchol tohoto sportu," uvedl Theissen.

Týmy Ferrari a McLaren, které v posledních letech tvořily s BMW Sauberem trojici nejlepších, již pomalu přesouvají své zdroje do vývoje vozů pro příští rok. V Hinwilu také pracují na příštím voze, ale vývoj toho současného zatím zastavit nehodlají.

"Vývoj F1.10 samozřejmě už začal, pro tuhle roční dobu je to obvyklé. Projekt běží paralelně s dalším vývojem současného vozu. Ale na F1.09 pracujeme plným tempem. Jelikož v regulích 2010 došlo jen k malým změnám v oblasti aerodynamiky, můžeme využít letošní poznatky na F1.10. To je náš hlavní cíl pro druhou polovinu sezóny," dodal Theissen.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...
8. srpna | Räikkönen věří, že jeho výsledky neodrážejí jeho rychlost.

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Takhle nebrečel ani při prvním vítězství! Nové video Barrichella

Takhle nebrečel ani při prvním vítěz…

Nedávno jsme zde měli video, ve kterém je zachycen Rubens Barrichello ve voze GT. Za volantem je jeho patnáctiletý syn Eduardo. Barrichella synova jízda značně dojala.

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vandoorne: Alonsovi už stačím

Vandoorne: Alonsovi už stačím

Belgickému mladíkovi ze stáje McLaren roste sebevědomí s každým závodním víkendem. Po posledních velkých cenách již Stoffel Vandoorne dokonce věří, že může v zajetých časech konkurovat svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi.

12.  8.  2017 | | 81 N/A