BMW Sauber F1.09 je prostě pomalý, přiznává Mario Theissen

Jeho vývoj však pokračuje.
Tým BMW Sauber v druhém závodě po sobě nebodoval a oba jeho jezdci měli k předním příčkám velmi daleko. I když se Hinwilským nepodařilo v chladnějších podmínkách využít potenciál monopostu F1.09, přiznávají, že za konkurencí zaostává.

"V polovině sezóny je jedna věc jistá: BMW Sauber F1.09 prostě není dostatečně rychlý," konstatoval šéf týmu Mario Theissen. "Propadli jsme se na začátku sezóny, když byl legalizován dvojitý difuzor."

"Od té doby s aerodynamickým přítlakem zaostáváme. Také ztrácíme v oblasti využívání plného potenciálu pneumatik, hlavně během tréninků při nižších teplotách, jako tomu bylo v Silverstonu a na Nürburgringu."

Navzdory velkým změnám v pravidlech jsou rozdíly mezi vozy malé, takže sebemenší zaváhání znamená velký propad pořadím, připomněl dále Theissen. V každém případě ale odmítá, že by za současné výsledky týmu mohli jezdci.

"Není to vina jezdců. Pokud bychom jim dali vůz, s kterým by mohli bojovat na čele startovního pole, tak by tam prostě znovu bojovali. V minulosti to častokrát dokázali. Nick i Robert čelí této situaci jako profesionálové. Intenzivně pracují s inženýry, diskutují s nimi způsoby řešení a jako všichni ostatní v týmu usilují o brzký návrat na vrchol tohoto sportu," uvedl Theissen.

Týmy Ferrari a McLaren, které v posledních letech tvořily s BMW Sauberem trojici nejlepších, již pomalu přesouvají své zdroje do vývoje vozů pro příští rok. V Hinwilu také pracují na příštím voze, ale vývoj toho současného zatím zastavit nehodlají.

"Vývoj F1.10 samozřejmě už začal, pro tuhle roční dobu je to obvyklé. Projekt běží paralelně s dalším vývojem současného vozu. Ale na F1.09 pracujeme plným tempem. Jelikož v regulích 2010 došlo jen k malým změnám v oblasti aerodynamiky, můžeme využít letošní poznatky na F1.10. To je náš hlavní cíl pro druhou polovinu sezóny," dodal Theissen.
Diskuze (25) Další článek: Hamilton: Alespoň jsme si ověřili, že se vůz zlepšil
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10