BMW Sauber F1.09 je prostě pomalý, přiznává Mario Theissen

Jeho vývoj však pokračuje.
Tým BMW Sauber v druhém závodě po sobě nebodoval a oba jeho jezdci měli k předním příčkám velmi daleko. I když se Hinwilským nepodařilo v chladnějších podmínkách využít potenciál monopostu F1.09, přiznávají, že za konkurencí zaostává.

"V polovině sezóny je jedna věc jistá: BMW Sauber F1.09 prostě není dostatečně rychlý," konstatoval šéf týmu Mario Theissen. "Propadli jsme se na začátku sezóny, když byl legalizován dvojitý difuzor."

"Od té doby s aerodynamickým přítlakem zaostáváme. Také ztrácíme v oblasti využívání plného potenciálu pneumatik, hlavně během tréninků při nižších teplotách, jako tomu bylo v Silverstonu a na Nürburgringu."

Navzdory velkým změnám v pravidlech jsou rozdíly mezi vozy malé, takže sebemenší zaváhání znamená velký propad pořadím, připomněl dále Theissen. V každém případě ale odmítá, že by za současné výsledky týmu mohli jezdci.

"Není to vina jezdců. Pokud bychom jim dali vůz, s kterým by mohli bojovat na čele startovního pole, tak by tam prostě znovu bojovali. V minulosti to častokrát dokázali. Nick i Robert čelí této situaci jako profesionálové. Intenzivně pracují s inženýry, diskutují s nimi způsoby řešení a jako všichni ostatní v týmu usilují o brzký návrat na vrchol tohoto sportu," uvedl Theissen.

Týmy Ferrari a McLaren, které v posledních letech tvořily s BMW Sauberem trojici nejlepších, již pomalu přesouvají své zdroje do vývoje vozů pro příští rok. V Hinwilu také pracují na příštím voze, ale vývoj toho současného zatím zastavit nehodlají.

"Vývoj F1.10 samozřejmě už začal, pro tuhle roční dobu je to obvyklé. Projekt běží paralelně s dalším vývojem současného vozu. Ale na F1.09 pracujeme plným tempem. Jelikož v regulích 2010 došlo jen k malým změnám v oblasti aerodynamiky, můžeme využít letošní poznatky na F1.10. To je náš hlavní cíl pro druhou polovinu sezóny," dodal Theissen.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21:43 | Vandoorna čeká penalizace 5 míst za nový spalovací motor.
19:41 | Jinými slovy: Gasly nahradil Kvjata Hartley nahradil Gaslyho Kvjat nahradil Sainze
19:40 | Rošády u Toro Rosso mají vliv i na počty komponent. Kvjat zdělil Sainzův vůz i inženýra a stranu garáže.
14:53 | McLaren by měl dnes oznámit prodloužení smlouvy s Alonsem.
14:18 | V pátek a v sobotu by měly být v Austinu teploty lehce pod 30 stupňů. V neděli by se mělo ochladit a vyloučit nelze ani déšť.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00