BMW Sauber chystá nové zadní a modifikované přední křídlo

Stáj z Hinwillu chce v Monze navázat na výsledky ze Spa Francorchamps.

Před týdnem ve Spa naznačila stáj BMW Sauber zlepšení, když Robert Kubica i Nick Heidfeld dokázali dojet na čtvrtém, respektive pátém místě. Stáj se nyní připravuje na Velkou cenu Itálie v Monze, která se pojede příští neděli jako poslední letošní grand prix v Evropě. O další budoucnosti týmu z Hinwillu se nadále jedná.

"Monza je nejrychlejší trať v kalendáři. Přítlak budeme redukovat ještě víc než ve Spa," říká Robert Kubica. "Na tratích vyžadujících nízký přítlak jsou naše auta rychlá, což jsme potvrdili i ve Spa. Těším se na závod a očekávám hodně italských fanoušků."

Slova svého týmového kolegy potvrdil i Nick Heidfeld, který se obává zejména vozů se Systémem na obnovu kinetické energie. "Auta vybavená KERS budou mít pravděpodobně na dlouhých rovinkách značnou výhodu," mysli si Němec. "Mám moc rád atmosféru Velké ceny Itálie. Určitě nás také přijede podpořit hodně fanoušků ze Švýcarska."

Šéf týmu Mario Theissen zavzpomínal na rok 2002, kdy motory BMW ve vozech Williams překonaly 19 000 otáček za minutu a pilot Juan Pablo Montoya zajel pole position průměrnou rychlostí 259,827 km/h. "Vzhledem k tomu, že teď má každý jezdec osm motorů na sezonu, je hlavní prioritou spolehlivost. Otáčky jsou omezeny na osmnáct tisíc za minutu. Tato trať vyžaduje respekt ze strany jezdců i inženýrů," připomíná Němec, který by si přál, aby tým navázal na výkony ze Spa Francorchamps. "Naše výkonnost v Belgii poskytla celé stáji motivaci do dalších závodů. Věříme, že budeme opět rychlí."

Hlavní inženýr Willy Rampf ví, že Monza je poslední rychlá trať v letošní sezoně. "Díky čtyřem dlouhým rovinkám potřebujeme nízký přítlak. Použijeme modifikovaná přední křídla a nové extrémně malé zadní křídlo," vysvětluje. "Další výzvou pro jezdce i inženýry je nastavení brzd."

V Monze závodníci tradičně jezdí agresivně přes obrubníky. "To je tady pro zajetí rychlého kola naprosto nezbytné," dodává Rampf.

Další článek: Speciál: Co bude s Renaultem dál?

7. dubna | Tak ne zřejmě ale už určitě..
7. dubna | Formule 1 zřejmě prodlouží "letní přestávku", která běží nyní (uzavření továren) z 21 dnů za 35 dnů.
6. dubna | Racing Point jde stejnou cestou jako McLaren a Williams: část zaměstnanců na nucenou dovolenou a jezdci a vedení si sníží mzdy.
6. dubna | Část zaměstnanců Williamsu byla poslána na nucenou dovolenou. Vedení a jezdci si sníží mzdu o 20 %.