Blíží se kompromis? Ferrari a Renault možná kývnou na zmrazení motorů

Jedním z velkých témat letošního formulového podzimu je budoucnost Red Bullu a jeho pohonných jednotek.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Blíží se kompromis? Ferrari a Renault možná kývnou na zmrazení motorů | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Red Bull chce od konce příštího roku převzít výrobu pohonných jednotek od Hondy. K tomu ale potřebuje, aby se jejich vývoj zmrazil. Výrobu motorů je schopen Red Bull zajistit sám, na vývoj si ale netroufá.

Proti jsou Renault a Ferrari a to ze dvou důvodů. Tím prvním je samozřejmě ztráta na Mercedes. Druhým důvodem je zejména u Ferrari princip – podle Maranella má být motor rozhodujícím prvkem v čase na kolo. Konec konců se tomu přece říká motorsport.

Proti zmrazení motorů je i Renault. Za jeho postoj si prý Red Bull může sám

Proti zmrazení motorů je i Renault. Za jeho postoj si prý Red Bull může sám

Podle Auto Motor und Sport ale ledy v posledních dnech trochu tají. „Diskuse pokračuje a my se pohybujeme správným směrem,“ naznačil Helmut Marko.

Na stole je možný kompromis – zmrazit motory od počátku roku 2022. V čem je rozdíl? Původně se očekávalo, že se motory zmrazí od konce roku 2021, ale reálně už od začátku příštího roku, protože během roku se nové verze nasazovat nesmí (pokud se neupraví pravidla). Výrobci by tak měli před sebou poslední zimu na dohnání Mercedesu, což je dost nereálné. Kromě toho už někteří vyvíjejí motor pro rok 2022. 

Posun dává smysl i z toho důvodu, že se má zvýšit podíl biosložky v palivu a k tomu je potřeba úprava motoru.

Ve druhém kroku mají nová pravidla pro motory platit už od roku 2025 – tedy o rok dříve, než se očekávalo. Údajně se předpokládá, že se elektromotor bude nově podílet na celkovém výkonu vozu až 60 %. 

Formule 1 se shodla, že zůstane u hybridních motorů. Chce být ale také uhlíkově neutrální

Formule 1 se shodla, že zůstane u hybridních motorů. Chce být ale také uhlíkově neutrální

Paliva mají být „na konci“ uhlíkově neutrální, ale se zmrazením pohonných jednotek by se dosažení tohoto cíle trochu obětovalo a odložilo až na zavedení nových motorů v roce 2025.

Formule 1 se přitom chlubí svou snahou o uhlíkovou neutralitu a přestože samotné monoposty „generují“ zanedbatelné množství oxidu uhličitého z celkového objemu sportu, je to samozřejmě nejviditelnější část formule 1.

„Byli bychom také pro mnohem jednodušší formát motoru s alternativním palivem, který by přišel již v roce 2023, ale zdá se, že pro to není většina,“ řekl Marko.

Další článek: Vettel nás naučí, jak získat čtyři tituly, věří Szafnauer

19:29 | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
18:22 | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
17:41 | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
17:26 | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.