Bitva pod horou Fudži! Cadillac získal pole position pro další podnik WEC | Foto: Chip Ganassi Racing

Foto: Chip Ganassi Racing

Bitva pod horou Fudži! Cadillac získal pole position pro další podnik WEC

Předposledním závodem roku pokračuje na japonské trati pod horou Fudži sezona vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC. Vůbec poprvé v historii šampionátu bude z pole position startovat prototyp Cadillac.

Nejdominantnější značkou je ve Fudži v rámci WEC domácí Toyota. Japonská automobilka, která dokonce místní okruh vlastní, zde byla v historii vytrvalostního MS od roku 2012 v závodě poražena pouze jedinkrát – v sezoně 2015 zde vyhrálo Porsche s prototypem 919 Hybrid LMP 1. I v dnešní kvalifikaci sahala Toyota po prvním místě, i když se v Japonsku musí potýkat s velmi nepříznivým nastavením Balance of Performance.

Japonské hypervozy GR010 Hybrid jsou s 1070 kilogramy suverénně nejtěžšími vozy ve startovním poli a navíc mají po poslední aktualizaci BoP po závodě v Austinu před čtrnácti dny i nejnižší výkon pohonné jednotky na úrovni 493 kW. Přesto se obě Toyoty v kvalifikaci dostaly do elitní desítky zajišťující postup do hyperpolu. Po prvních ostrých pokusech v závěrečné části kvalifikační session byl navíc na první pozici Rjo Hirakawa s Toyotou #8 před stájovým kolegou Kamujem Kobajašim v sesterské Toyotě #7 na místě druhém.

Jenže na poslední možnou chvíli na trati zaúřadoval Alex Lynn. Britský pilot továrního prototypu Cadillac V-Series.R LMDh #2 dokázal zajet své poslední měřené kolo v čase 1:28.901 a o pouhých jednačtyřicet tisíc sekundy porazil Hirakawu. Cadillac tak díky Lynnovi získal první pole position ve WEC a zítra bude stát v první řadě vedle Toyoty #8.

Po pátečních trénincích nejrychlejší Dries Vanthoor dostal v kvalifikaci na místo třetí své BMW M Hybrid V8 #15 a za Lynnem zaostal jen 0.158 sekundy. Kamuje Kobajašiho tak Belgičan odsunul až na čtvrté místo. Kevin Estre zajel pátý nejlepší čas kvalifikace s Porsche 963 LMDh #6, jehož posádka průběžně vede pořadí mistrovství světa.

Šestý skončil Charles Milesi s Alpinem #35 před nejlepším Ferrari (#50), se kterým se pouze na sedmé místo dostal Antonio Fuoco. Za Fuocem skončil osmý Matt Campbell s druhým továrním Porsche stáje Penske a do hyperpolu se dostal i devátý Daniil Kvjat s Lamborghini SC63 a desátý Julien Andlauer se soukromým Porsche týmu Proton Competition.

Ve třídě LMGT3 se premiérové pole position dočkala značka Ferrari. Francois Heriau zajel nejlepší čas 1:40.893 s vozem 296 GT3 #55 a druhého Toma van Rompuye s vozem Corvette Z06 GT3.R #82 porazil o pouhých dvaaosmdesát tisícin sekundy.

Závod ve Fudži může už před listopadovým finálovým podnikem WEC v Bahrajnu teoreticky rozhodnout o třech titulech. Ve třídě LMGT3 se již mohou stát šampiony piloti Porsche #92 stáje Manthey Alex Malykhin, Klaus Bachler a Joel Sturm. Jejich tým Manthey už může získat titul mezi stájemi v LMGT3 a ve světovém poháru pro soukromé týmy s vozy Le Mans Hypercar se může už ve Fudži radovat britská stáj JOTA Sport, která ve WEC působí jako zákaznický tým Porsche.

Šestihodinový závod ve Fudži startuje zítra ve 4 hodiny ráno, celý živě ho budete moci sledovat už od 3:30 na Eurosportu 1.

Doporučujeme

Články odjinud