Bitva mimo trať: Soupeři podávají na Ferrari jednu stížnost za druhou

Ferrari má podle Mercedesu nejsilnější motor. Celkový balíček Scuderie je velmi silný. Úspěšné týmy většinou čelí nejrůznějším podezřením a stížnostem ze strany soupeřů.
Bitva mimo trať: Soupeři podávají na Ferrari jednu stížnost za druhou

Ferrari je na tom lépe, než dokazují současné výsledky. Kvůli tomu je podle Auto Motor und Sport pod drobnohledem hlavních soupeřů, kteří už nechali vůz Scuderie několikrát prověřit.

Auta s pohonnými jednotkami Ferrari na rozdíl od Mercedesu vypouštějí olejové výpary z otvoru v zadní nárazové struktuře těsně pod zadním světlem. 

Než Ferrari opustí garáž, zvedne se oblak kouře, jako kdyby boxy projela parní lokomotiva. Hned se kvůli tomu objevilo podezření, že Scuderia i nadále spaluje více oleje, než je dovoleno. FIA ale spotřebu oleje měří a Ferrari se vždy pohybovalo pod limitem 0,6 litru na 100 km.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Další podezření se týkalo hydraulického oleje. Ferrari by ho mohlo potrubím přivádět rovnou do motoru, což je technicky možné, ale samozřejmě nelegální.

FIA v Číně prověřila hydraulický okruh Ferrari, podívala se na výkresy a nic podezřelého nenašla.

Velmi důležitou otázkou je, zda soupeři mlátí prázdnou slámu, nebo mají pro svá obvinění nějaké racionální poklady. 

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Jednou z teorií je, že bývalý motorář Ferrari Lorenzo Sassi začal mluvit. Sassi skončil v Maranellu vloni v létě a od ledna pracuje pro Mercedes.

Pravděpodobnější vysvětlení ale leží přímo na závodní trati. Ferrari totiž využívá zajímavého triku. Jakmile jezdec pustí plynový pedál, turbínu pohání elektrická energie. Stlačený vzduch prochází přes motor bez spalování. Díky tomu jde plyn z výfuku na zadní křídlo i při brzdění. Tento postup není proti pravidlům, ale vozu Ferrari zřejmě nepřináší větší zisky. Proč si toho tedy soupeři všímají? Elektrickou energii pro pohánění turbíny musíte někde vzít. Proč s ní Ferrari tak plýtvá? 

Existuje podezření, že Ferrari dokáže vhodným uspořádáním článků baterie získat více energie, než jsou povolené 4 MJ.

FIA situaci řeší. Výrobci už dostali dopis, aby odevzdali schémata a vysvětlili, jak energií ukládají a distribují. 

Týmy mohou namontovat zrcátka na svatozář

Týmy mohou namontovat zrcátka na svatozář

Posledního problému si všimli u Red Bullu. Na fotografiích SF71-H z Číny zjistili, že při pohledu shora je vidět mezi zrcátkem a bočnicí malinký kus asfaltu. To je proti pravidlům a Ferrari muselo zrcátko upravit přidáním menších „trnů“. Větší kauza z toho nebyla, protože Ferrari to nepřineslo absolutně žádnou výhodu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Briatore neví, zda Alonso zůstane u McLarenu

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10