Bitva až do konce! V Daytoně zvítězil legendární Castroneves a Acura | Foto: Meyer Shank Racing

Foto: Meyer Shank Racing

Bitva až do konce! V Daytoně zvítězil legendární Castroneves a Acura

Jubilejní 60. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně je minulostí a rozhodně nabídl atraktivní podívanou hodnou kulatého výročí. Druhé vítězství ve slavném závodě v řadě slaví značka Acura zásluhou týmu Meyer Shank Racing.

O vítězi nebylo jasno až do posledního restartu, ke kterému došlo jen půl hodiny před koncem. Po vyvěšení zelených vlajek musel Helio Castroneves v prototypu Acura ARX-05 #60 třídy DPi odolávat tlaku ze strany Rickyho Taylora, který pilotoval Acuru #10 stáje svého otce Wayna.

I vinou hustého provozu vozů GT3 na trati se nakonec Taylor k útoku nedostal a tým Wayne Taylor Racing tak loňský triumf z Daytony neobhájil.

Svůj poslední stint naopak bezchybně zvládl Castroneves. Čtyřnásobný vítěz Indy 500 po projetí pod šachovnicovou vlajkou oslavil triumf svým typickým způsobem – před fanoušky šplhal po plotě oddělujícím dráhu od tribuny a dostál tak své přezdívce „Spiderman“.

Brzy se k šestačtyřicetiletému Brazilci přidali i jeho parťáci z posádky prototypu #60 Oliver Jarvis, Tom Blomqvist a další vítěz Indy 500 Simon Pagenaud. Čtveřice si z pódia odnesla tradiční cenu v podobě hodinek Rolex.

Posádku Acury #10 na druhém místě tvořili kromě zmíněného Rickyho Taylora ještě Filipe Albuquerque a dva bývalí piloti F1 Will Stevens a Alexander Rossi.

Pikantním faktem je, že Castroneves v závěru dokonal porážku svého bývalého týmu, loni totiž v Daytoně triumfoval právě v barvách Wayna Taylora.

Na třetí pozici dojel nejlepší Cadillac. V prototypu #5 týmu JDC Miller MotorSports se střídali Tristan Vautier, Richard Westbrook, Loic Duval a Ben Keating.

Herta zazářil v LMP 2

Skvělou bitvu nabídl letošní ročník Rolex 24 At Daytona i ve třídě LMP 2, kde nakonec získal tým DragonSpeed třetí vítězství za poslední čtyři roky.

Mladá hvězda IndyCar Colton Herta se po poslední sérii pit stopů s prototypem Oreca 07 Gibson #81 propadl za Louise Deletraze v Orece #8 stáje Tower Motorsport.

V závěru však Herta zaútočil v šikaně Le Mans, Deletraz byl donucen opustit trať a ztratil vedení a nakonec i druhé místo.

Zásluhou manévru Coltona Herty tak triumf v LMP 2 oslavila stáj DragonSpeed a další členové posádky vozu #81 piloti IndyCar Patricio O’Ward a Devlin Defrancesco a Eric Lux.

Druhou pozici vybojovala nizozemská stáj Racing Team Nederland s Giedem van der Gardem, Rinusem VeeKayem, Fritsem van Eerdem a Dylanem Murrym.

Louis Deletraz skončil třetí společně s Johnem Faranem, Ruiem Andradem a Ferdinandem Habsburgem.

Ve třídě LMP 3 vyhráli Felipe Fraga, Gar Robinson, Kay van Berlo a Michael Cooper s prototypem Ligier JS P320 Nissan #74 týmu Riley Motorsports.

Bratrovražedná bitva Porsche v GTD PRO

Přímo epický závěr nabídla třída GTD PRO určená továrním či továrnou podporovaným stájím s vozy GT3.

Bitva dvou továrních pilotů Porsche byla rozhodnuta až během posledních pěti minut. Mathieu Jaminet za volantem vozu 911 GT3R #9 s vypětím všech sil odolal závěrečnému tlaku ze strany Laurense Vanthoora, který se při posledním pokusu o útok roztočil v šikaně Le Mans.

Vítězství tak vybojoval tým Pfaff Motorsports s posádkou Mathieu Jaminet, Matt Campbell, Felipe Nasr.

Porsche vinou Vanthoorova riskantního manévru přišlo o vítězný double, Belgičan se totiž propadl až na třetí místo, které spolu s ním získali Patrick Pilet, Dennis Olsen, Alexandre Imperatori z týmu KCMG.

Druhé místo v GTD PRO nakonec zbylo na tým Risi Competizione a jeho Ferrari 488 GT3 #62 posádky Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra, Davide Rigon.

V kategorii GTD vyhrál tým Wright Motorsports s vozem Porsche 911 GT3R #16 posádky Ryan Hardwick, Zacharie Robichon, Jan Heylen, Richard Lietz.

Sezona IMSA WeatherTech SportsCar Championship bude pokračovat 19. března neméně prestižní dvanáctihodinovkou na Sebringu.

Doporučujeme

Články odjinud