Binotto vysvětlil, proč bylo Ferrari v USA pomalejší na rovinkách

Ferrari podle Red Bullu přišlo v Austinu o svou výhodu. Mattia Binotto vysvětlil příčiny.
Binotto vysvětlil, proč bylo Ferrari v USA pomalejší na rovinkách

Red Bull měl podezření, že Ferrari získává výkon tím, že vstřikuje do spalovacího procesu více než povolených 100 kg za hodinu. Průtok sice měří senzor, ale jen v určitých intervalech a Ferrari mělo mezi měřeními limit překročit. FIA vydala technickou směrnici a Ferrari podle Red Bullu hned přišlo o svou výhodu.

Je to vtip, reaguje Leclerc na Verstappenova slova o motoru Ferrari

Je to vtip, reaguje Leclerc na Verstappenova slova o motoru Ferrari

Mattia Binotto ale řekl, že Ferrari nic nezměnilo. Důvody jsou podle něj jinde. Podle Binotta zkoušel tým jezdit s větším přítlakem, což znamená také s vyšším odporem, který snižuje maximálku na rovince. Ferrari testy chtělo zjistit, jak to ovlivní tempo ve srovnání s hlavními soupeři.

„Kompromis mezi limitem přilnavosti a limitem výkonu byl tento víkend posunut jako test z naší strany, abychom se jim pokusili vyrovnat v zatáčkách,“ řekl Binotto pro Motorsport.com. „Myslím, že je to velmi jednoduché.“

„V kvalifikaci jsme byli stále konkurenceschopní, ale v závodě to musíme ještě pochopit. Je potřeba pochopit, co je nejlepší pro další závody, pokud jde o kompromis.“

Je to hanba, říká Binotto ohledně diskusí o legálnosti motoru Ferrari

Je to hanba, říká Binotto ohledně diskusí o legálnosti motoru Ferrari

Vettel skončil po pár kolech, Leclerc sice odjel celý závod, ale po sobotním úniku oleje se vrátil k druhé specifikaci motoru, kterou Ferrari používalo od Španělska po Maďarsko. Na dotaz, zda výkon pohonné jednotky poklesl hodně, reagoval Binotto: „Nebylo to hodně. Byl tam mírný pokles, což jsme očekávali mezi upgrady motorů. Šlo o specifikaci 2 a ne 3, kterou jsme představili v Monze.“

Samotná technická směrnice Binottovi vrásky na čele nedělá. Řekl, že ji ještě ani pořádně nečetl. „Myslím, že už je 35. v sezóně. Je to normální proces, ve kterém týmy žádají FIA o vysvětlení a ta jim odpoví. Mělo to dopad na kvalifikaci? O ničem nevím. Nedokážu vám odpovědět.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Přestalo Ferrari „podvádět“ a přišlo o výhodu? Data jsou zatím nejasná

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10