Red Bull měl podezření, že Ferrari získává výkon tím, že vstřikuje do spalovacího procesu více než povolených 100 kg za hodinu. Průtok sice měří senzor, ale jen v určitých intervalech a Ferrari mělo mezi měřeními limit překročit. FIA vydala technickou směrnici a Ferrari podle Red Bullu hned přišlo o svou výhodu.
Mattia Binotto ale řekl, že Ferrari nic nezměnilo. Důvody jsou podle něj jinde. Podle Binotta zkoušel tým jezdit s větším přítlakem, což znamená také s vyšším odporem, který snižuje maximálku na rovince. Ferrari testy chtělo zjistit, jak to ovlivní tempo ve srovnání s hlavními soupeři.
„Kompromis mezi limitem přilnavosti a limitem výkonu byl tento víkend posunut jako test z naší strany, abychom se jim pokusili vyrovnat v zatáčkách,“ řekl Binotto pro Motorsport.com. „Myslím, že je to velmi jednoduché.“
„V kvalifikaci jsme byli stále konkurenceschopní, ale v závodě to musíme ještě pochopit. Je potřeba pochopit, co je nejlepší pro další závody, pokud jde o kompromis.“
Vettel skončil po pár kolech, Leclerc sice odjel celý závod, ale po sobotním úniku oleje se vrátil k druhé specifikaci motoru, kterou Ferrari používalo od Španělska po Maďarsko. Na dotaz, zda výkon pohonné jednotky poklesl hodně, reagoval Binotto: „Nebylo to hodně. Byl tam mírný pokles, což jsme očekávali mezi upgrady motorů. Šlo o specifikaci 2 a ne 3, kterou jsme představili v Monze.“
Samotná technická směrnice Binottovi vrásky na čele nedělá. Řekl, že ji ještě ani pořádně nečetl. „Myslím, že už je 35. v sezóně. Je to normální proces, ve kterém týmy žádají FIA o vysvětlení a ta jim odpoví. Mělo to dopad na kvalifikaci? O ničem nevím. Nedokážu vám odpovědět.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene