Ferrari podle Red Bullu přišlo v Austinu o svou výhodu. Mattia Binotto vysvětlil příčiny.
Red Bull měl podezření, že Ferrari získává výkon tím, že vstřikuje do spalovacího procesu více než povolených 100 kg za hodinu. Průtok sice měří senzor, ale jen v určitých intervalech a Ferrari mělo mezi měřeními limit překročit. FIA vydala technickou směrnici a Ferrari podle Red Bullu hned přišlo o svou výhodu.
Mattia Binotto ale řekl, že Ferrari nic nezměnilo. Důvody jsou podle něj jinde. Podle Binotta zkoušel tým jezdit s větším přítlakem, což znamená také s vyšším odporem, který snižuje maximálku na rovince. Ferrari testy chtělo zjistit, jak to ovlivní tempo ve srovnání s hlavními soupeři.
„Kompromis mezi limitem přilnavosti a limitem výkonu byl tento víkend posunut jako test z naší strany, abychom se jim pokusili vyrovnat v zatáčkách,“ řekl Binotto pro Motorsport.com. „Myslím, že je to velmi jednoduché.“
„V kvalifikaci jsme byli stále konkurenceschopní, ale v závodě to musíme ještě pochopit. Je potřeba pochopit, co je nejlepší pro další závody, pokud jde o kompromis.“
Vettel skončil po pár kolech, Leclerc sice odjel celý závod, ale po sobotním úniku oleje se vrátil k druhé specifikaci motoru, kterou Ferrari používalo od Španělska po Maďarsko. Na dotaz, zda výkon pohonné jednotky poklesl hodně, reagoval Binotto: „Nebylo to hodně. Byl tam mírný pokles, což jsme očekávali mezi upgrady motorů. Šlo o specifikaci 2 a ne 3, kterou jsme představili v Monze.“
Samotná technická směrnice Binottovi vrásky na čele nedělá. Řekl, že ji ještě ani pořádně nečetl. „Myslím, že už je 35. v sezóně. Je to normální proces, ve kterém týmy žádají FIA o vysvětlení a ta jim odpoví. Mělo to dopad na kvalifikaci? O ničem nevím. Nedokážu vám odpovědět.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene