Binotto věří, že Ferrari skončí příští rok mezi prvními třemi. Problém představují žetony

Ferrari letos nezažilo zrovna dobrou sezónu. Skončilo až na šestém místě v Poháru konstruktérů. Binotto věří, že to příští rok bude lepší.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Binotto věří, že Ferrari skončí příští rok mezi prvními třemi. Problém představují žetony | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

„Tým byl schopen v posledních pěti letech končit na druhém místě, kromě jednoho třetího místa,“ řekl Binotto, kterého cituje Motorsport.com. „Myslím, že skončit mezi prvními třemi není úplně nemožné. Měl by to být náš minimální cíl pro příští sezónu.“

Ferrari prozradilo název vozu pro rok 2021 i průběh jeho prezentace

Ferrari prozradilo název vozu pro rok 2021 i průběh jeho prezentace

Ferrari narazí na dvě základní omezení. V Austrálii může nasadit novou pohonnou jednotku, ale tím vývoj pro daný rok končí. Od letošní sezóny není možné nasazovat nové verze v průběhu sezóny. 

Kromě toho byl zmrazen i vývoj některých částí vozu. Týmy dostaly dva žetony, díky kterým mohou změnit jednu velkou nebo dvě menší oblasti. Je dobré zdůraznit, že aerodynamiky se zmrazení v podstatě nedotkne.

Existují týmy, které odebírají od jiných týmů rok staré díly. Tyto týmy mohou upgradovat a tedy se potenciálně zlepšit v některých zmrazených oblastech a žetony využít na něco jiného. 

Binotto: Leclerc nebude u Ferrari týmová jednička, Sainz s ním může bojovat

Binotto: Leclerc nebude u Ferrari týmová jednička, Sainz s ním může bojovat

„Ve vývoji pro příští rok máme kvůli žetonovému systému omezení,“ vysvětlil Binotto. „S pouhými dvěma žetony se budeme muset pokusit vyřešit nebo napravit letošní problémy."

„Existují týmy, které momentálně nejsou omezeny žetony. Racing Point a AlphaTauri budou mít konkurenční výhodu na ostatními týmy, pokud jde o vývoj, což si musíme uvědomit.“

Žetony a zmrazení vývoje

Pravidla uvádí seznam komponent vozu, které budou od letošního roku až do konce toho příštího zmrazeny. Na seznamu je přes 13 oblastí a na čtyři desítky dílů. Jedná se o části převodovky, zavěšení, nárazové struktury, brzd, palivového systému, hydrauliky, chlazení, olejového systému, elektrické systémy. Dokonce na něm najdeme i zařízení pro boxy nebo systém pro pití jezdce. Aerodynamika je na seznamu také ale jde pouze o mechanismus pro seřízení zadního křídla a „prkno“ na podlaze vozu.

„Jiný tým (McLaren, pozn. redakce) změní dodavatele motorů a mohou mít upgrade, pokud jde o výkon motoru, což si opět musíme uvědomit.“

„Soupeři tedy budou příští rok opět velmi silní, ale jak jsem řekl, myslím si, že v Maranellu máme silný tým a jsem si jednoznačně jistý, že dokážeme odvést lepší práci ve srovnání s tím, kde jsme dnes.“

Binotto ale neočekává, že by Ferrari v příštím roce bojovalo o titul.

„Myslím, že musíme být realističtí,“ připustil. „Rozdíl oproti nejlepšímu současnému týmu je velmi velký. Ten, kdo vyhrál tuto sezónu, bude příští rok opět velmi silný.“

„Během sezóny nepřivezli mnoho vývoje, protože se zaměřili na rok 2021, takže očekávám, že tento tým bude příští rok velmi silný. Myslím, že nebudou žádná překvapení. Říct, že můžeme být příští rok na správné cestě a bojovat o šampionát, by bylo nereálné.“

Další článek: Wolff má pocit, že je Mercedesu „oddaný po celý život“

15. ledna | Romain Grosjean by mohl letos závodit v IndyCar. Je spojován s týmem Dale Coyne Racing
15. ledna | Zatímco Leclerc je v karanténě, Sainz je v Maranellu. Poprvé usedne do simulátoru Ferrari.
15. ledna | Junioři Red Bullu Jüri Vips a Liam Lawson budou ve formuli 2 jezdit za tým Hitech. Ve formuli 3 pak budou za stejný tým jezdit další junioři Red Bullu Jak Crawford Ajumu Isawa.
14. ledna | Kevin Magnussen se stal otcem, narodila se mu dcera Laura.