Ferrari loni obsadilo až šestou příčku v poháru konstruktérů a jeho zákaznické týmy uzavíraly chvost startovního pole. Letos však tým z Maranella odstartoval sezonu mnohem silnějšími výsledky a Mattia Binotto neskrývá úlevu.
Výkonnost Ferrari v roce 2020 téměř jistě ovlivnila tajemná dohoda mezi FIA a italskou stájí, která ukončila vyšetřování potenciálně podvodných pohonných jednotek z Maranella.
Ferrari proto pro letošek přišlo s novým motorem a výsledky se dostavily hned v úvodní grand prix. Charles Leclerc dostal v Bahrajnu rudý vůz do druhé řady na startovním roštu.
„Pohonná jednotka se zjevně zlepšila a jsme šťastní, že progres zaznamenal i Sauber (Alfa Romeo; pozn. red.) a Haas. Myslím si ale, že jsme se zlepšili ve všech oblastech,“ rozpovídal se šéf Ferrari Mattia Binotto po úvodním závodním víkendu pro web racefans.net.
„Mnohem lépe funguje aerodynamika a v návaznosti na ní i korelace dat. U pohonné jednotky i u auta obecně jsme dobře věděli, že je možné dosáhnout zlepšení a přesně o to jsme se pokusili.“
Podle Binotta týmu pomohly i změny v personální struktuře technického oddělení.
„Cítím úlevu. Můžeme pracovat v lepším prostředí, což je dobře pro tým. Je důležité, že tým pracuje ve zdravém prostředí, v klidu a pozitivně naladěn.“
Za výkonnostním progresem mezi sezonami 2020 a 2021 však podle Binotta zdaleka nestojí jen nová pohonná jednotka. Jedná se prý o komplexní zlepší vozu v několika klíčových oblastech.
„Není to jen o motoru. Motor, šasi, aerodynamika, součástky, korelace dat – to vše je velmi důležité a v tom leží klíč k úspěchu.“
„Z jak velké části pochází progres právě z pohonné jednotky? To se dá jen těžko určit. Vzhledem ke konkurenci je to relativní, nevíme, jak se v této oblasti zlepšili ostataní.“
Navzdory slibnému závodu v Bahrajnu, kde vozy Ferrari Charlese Leclerca a Carlose Sainze obsadily šesté, respektive osmé místo, Binotto před dalšími velkými cenami mírní očekávání.
„Naše ztráta na špičku je stále velká, dnešní závod to jasně ukázal. Stále nás čeká dlouhá cesta, pochopitelně však bude záležet i na konkrétních okruzích. Víme, že na současném vozu už nebudeme tolik pracovat na vývoji, protože už nyní se soustředíme na monopost pro sezonu 2022,“ řekl Binotto krátce po skončení bahrajnské grand prix.