Binotto není spokojený se současnou situací okolo pneumatik

Ferrari patří v sezóně 2019 k týmům, které se trápí na aktuální specifikaci pneumatik Pirelli. Italská stáj proto doufala, že by se jí mohlo podařit prosadit návrat k loňské specifikaci, což se ovšem Scuderii koncem června nepodařilo.
Binotto není spokojený se současnou situací okolo pneumatik

Ferrari patřilo do skupiny týmů, které lobovaly za návrat k loňským specifikacím pneumatik Pirelli. Letošní monopost italské stáje SF90 má dlouhodobě problémy s udržením obuté směsi ve správné provozní teplotě a Ferrari se proto zasadilo o vyvolání hlasování o možném návratu k loňským specifikacím.

Hlasování proběhlo během června a skončilo výsledkem 5:5. Pro odsouhlasení návrhu byla nutná podpora 70 % týmů, návrh tedy neprošel a sezónu 2019 tak stáje dokončí na aktuálních pneumatikách od Pirelli.

V rozhovoru pro Autosport kritizoval šéf Ferrari Mattia Binotto hlasovací systém. Podle bosse stáje z Maranella by měla nutná sedmdesátiprocentní podpora význam pouze tehdy, kdyby se stejným způsobem hlasovalo pro specifikace pneumatik pro celou sezónu ještě před jejím samotným startem.

„Současný způsob mi připadá špatný. Pokud chcete změnit pneumatiky zvolené pro sezónu, tak potřebujete podporu 70 % týmů,“ rozpovídal se Binotto.

„Pokud bychom mohli nejprve sedmdesátiprocentní většinou rozhodnout o směsích pro sezónu před jejím startem, pak bych se rád vracel k povinným sedmdesáti procentům.“

Vliv pneumatik se přeceňuje. Kdyby Pirelli nebylo, museli bychom si ho vymyslet, zní z McLarenu

Vliv pneumatik se přeceňuje. Kdyby Pirelli nebylo, museli bychom si ho vymyslet, zní z McLarenu

„V současnosti ale nemáme žádnou moc k tomu, abychom o pneumatikách mohli rozhodovat ještě před sezónou a teď v jejím průběhu máme pouze možnost sedmdesátiprocentní podpory týmů pro jejich změnu v jejím průběhu.“

Již před časem Binotto uvedl, že je zklamán, protože podle něj nynější nemožnost změny znemožňuje vyrovnání startovního pole a přináší méně soubojů mezi Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.

Na druhou stranu však Binotto zdůrazňuje, že za vznik současné situace nechce vinit Pirelli. Podle něj odvádí italský dodavatel pneumatik dobrou práci a Binotto rovněž oceňuje interakci Pirelli s týmy, od kterých zjišťuje jejich požadavky a očekávání.

„S Pirelli to nemá co dělat, myslím si, že snaží odvádět tu nejlepší práci.“

„Dostali jsme od nich dotazník, ve kterém se snažíme upřesnit, co přesně od dané specifikace pneumatik očekáváme. Něco podobné tady v minulých letech neexistovalo.“

„V dotazníku ale řešíme pouze opotřebení pneumatik, delta časy podle jednotlivých tvrdostí a tak podobně. Opět, nemůžeme vinit Pirelli. Obecně se ale současné pneumatiky těžko dostávají do provozní teploty, pracují ve velmi úzkém okně a přestávají pracovat, pokud jedete za jiným vozem,“ postěžoval si Binotto.

„V těchto oblastech by se pneumatiky měly do budoucna stoprocentně zlepšit. Nemyslím si, že by se Pirelli snažilo podporovat jeden konkrétní tým. Řekl bych, že se prostě snaží dodat formuli 1 co nejlepší produkt. Měli bychom si ujasnit, co nejlepší pro F1, abychom se nedostali do stejné situace jako v tomto roce.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Další článek: S řadou rozhodnutí z celého srdce nesouhlasím, komentuje Jones průběh sezóny 2019

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10