Ferrari patří v sezóně 2019 k týmům, které se trápí na aktuální specifikaci pneumatik Pirelli. Italská stáj proto doufala, že by se jí mohlo podařit prosadit návrat k loňské specifikaci, což se ovšem Scuderii koncem června nepodařilo.
Ferrari patřilo do skupiny týmů, které lobovaly za návrat k loňským specifikacím pneumatik Pirelli. Letošní monopost italské stáje SF90 má dlouhodobě problémy s udržením obuté směsi ve správné provozní teplotě a Ferrari se proto zasadilo o vyvolání hlasování o možném návratu k loňským specifikacím.
Hlasování proběhlo během června a skončilo výsledkem 5:5. Pro odsouhlasení návrhu byla nutná podpora 70 % týmů, návrh tedy neprošel a sezónu 2019 tak stáje dokončí na aktuálních pneumatikách od Pirelli.
V rozhovoru pro Autosport kritizoval šéf Ferrari Mattia Binotto hlasovací systém. Podle bosse stáje z Maranella by měla nutná sedmdesátiprocentní podpora význam pouze tehdy, kdyby se stejným způsobem hlasovalo pro specifikace pneumatik pro celou sezónu ještě před jejím samotným startem.
„Současný způsob mi připadá špatný. Pokud chcete změnit pneumatiky zvolené pro sezónu, tak potřebujete podporu 70 % týmů,“ rozpovídal se Binotto.
„Pokud bychom mohli nejprve sedmdesátiprocentní většinou rozhodnout o směsích pro sezónu před jejím startem, pak bych se rád vracel k povinným sedmdesáti procentům.“
„V současnosti ale nemáme žádnou moc k tomu, abychom o pneumatikách mohli rozhodovat ještě před sezónou a teď v jejím průběhu máme pouze možnost sedmdesátiprocentní podpory týmů pro jejich změnu v jejím průběhu.“
Již před časem Binotto uvedl, že je zklamán, protože podle něj nynější nemožnost změny znemožňuje vyrovnání startovního pole a přináší méně soubojů mezi Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
Na druhou stranu však Binotto zdůrazňuje, že za vznik současné situace nechce vinit Pirelli. Podle něj odvádí italský dodavatel pneumatik dobrou práci a Binotto rovněž oceňuje interakci Pirelli s týmy, od kterých zjišťuje jejich požadavky a očekávání.
„S Pirelli to nemá co dělat, myslím si, že snaží odvádět tu nejlepší práci.“
„Dostali jsme od nich dotazník, ve kterém se snažíme upřesnit, co přesně od dané specifikace pneumatik očekáváme. Něco podobné tady v minulých letech neexistovalo.“
„V dotazníku ale řešíme pouze opotřebení pneumatik, delta časy podle jednotlivých tvrdostí a tak podobně. Opět, nemůžeme vinit Pirelli. Obecně se ale současné pneumatiky těžko dostávají do provozní teploty, pracují ve velmi úzkém okně a přestávají pracovat, pokud jedete za jiným vozem,“ postěžoval si Binotto.
„V těchto oblastech by se pneumatiky měly do budoucna stoprocentně zlepšit. Nemyslím si, že by se Pirelli snažilo podporovat jeden konkrétní tým. Řekl bych, že se prostě snaží dodat formuli 1 co nejlepší produkt. Měli bychom si ujasnit, co nejlepší pro F1, abychom se nedostali do stejné situace jako v tomto roce.“
Foto: Getty Images / Dan Mullan