Rodina Julese Bianchiho se rozhodla žalovat FIA a Skupinu F1.
Šéf formule 1 Bernie Ecclestone se stroze vyjádřil k žalobě na Mezinárodní automobilovou federaci, Skupinu Formule 1 a tým Marussia ze strany rodiny Julese Bianchiho, který zemřel minulý rok na následky havárie z Velké ceny Japonska roku 2014.
Téměř 20 měsíců po Bianchiho nehodě se jeho rodina rozhodla podinknout právní kroky. Zatímco FIA se k situaci vyjádřit nechce, Ecclestone odpověděl: „Udělají, co budou muset.“
Bianchi utrpěl difúzní axonální poranění mozku, když na okruhu v Suzuce vylétl z trati a trefil traktor pomáhající odtáhnout vůz Adriana Sutila, který na stejném místě boural o chvíli dříve.
Francouzský závodník byl devět měsíců v kómatu, než svým zraněním nakonec podlehl.
Bianchiho rodina žádá od žalovaných stran omluvu, která podle jejího tvrzení nikdy nepřišla. Stejně tak rodina není spokojená se závěrem vyšetřování FIA, který říká, že si Bianchi za svou havárii mohl sám, jelikož nepřizpůsobil svou rychlost aktuálním povětrnostním podmínkám a žlutým vlajkám.
Pokud zmíněné strany odmítnou požadavku vyhovět, chce rodina podniknout veškeré možné právní kroky, které bude mít k dispozici.
Jednou z komplikací je skutečnost, že tým Marussia je nyní v rukou odlišného majitele, Stephen Fitzpatrick převzal kontrolu nad stájí nyní závodící pod názvem Manor v únoru roku 2015, jelikož v říjnu roku 2014 upadla do konkurzu.
Někdejší sportovní ředitel Marussia Graeme Lowdon řekl: „Už jsem v minulosti řekl, že jsem vždy byl a vždy budu Bianchiho rodinu velice podporovat.“
Je to poprvé v historii, co rodina zesnulého závodníka žaluje přímo FIA a Skupinu F1, v minulosti však již byly úspěšně vedeny právní kroky vůči společnostem účastným na smrti některého z pilotů.
V roce 1975 Mark Donohue zemřel poté, co v tréninku na Velkou cenu Rakouska explodovala na jeho voze týmu Penske pneumatika.
Donohueho rodina se poté úspěšně soudila s výrobcem pneumatik Goodyear a týmem Penske a dostala vyrovnání ve výši 9,6 milionu dolarů. Spor se však táhl téměř 11 let.
Foto: Getty Images / Lars Baron