Bianchi si sedačku u Ferrari zasloužil více než já, myslí si Leclerc

Charles Leclerc zavzpomínal na Julese Bianchiho, který měl být budoucí hvězdou Ferrari. Místo něj nyní ve Scuderii závodí Monačan.
Bianchi si sedačku u Ferrari zasloužil více než já, myslí si Leclerc

Daniel Ricciardo minulý týden označil Bianchiho za jednoho z nejvíce podceňovaných jezdců. Podle Australana by byl Bianchi u Ferrari velkou hvězdou, jako se stal Leclerc. Bianchi však zemřel v roce 2015 na následky těžké nehody v Japonsku o rok dříve. Bylo mu 25 let.

Leclerc s Bianchim byli blízkými přáteli. Bianchi byl Leclercovým kmotrem a závodním mentorem. Manažerem obou pilotů byl Nicolas Todt.

Ricciardo vyjmenoval pět podceňovaných jezdců a vysmekl poklonu Bianchimu

Ricciardo vyjmenoval pět podceňovaných jezdců a vysmekl poklonu Bianchimu

„Jules ve F1 ukázal to, co musel, a rozhodně toho mohlo být ještě více. Myslím ale, že výsledky jako v Monaku (kde Bianchi bodoval, pozn. redakce), když byl u Marussie o jeho talentu říkaly hodně,“ řekl Leclerc.

„Rozhodně si zasloužil sedačku ve F1 ve Ferrari, možná ještě více než já. Ale (osud) rozhodl bohužel jinak. Jsem si ale jistý, že by ukázal možné ještě více než já, byl nesmírně talentovaný.“

Dobrými přáteli už byli také jejich otcové. I jejich cesta motorsportem byla velmi podobná.

„Myslím, že naši otcové vždy žertovali o tom, že jsme měli velmi podobné kariéry. A kupodivu také, když jsme on (Bianchi) a já závodili, tak když on měl o tom víkendu velmi špatný závod, měl jsem ve stejném víkendu velmi nepovedený závod také já. Vždy si z toho dělali legraci, naše kariéry jsou si velmi podobné také proto, že byly s mým manažerem Nicolasem,“ dodal Leclerc, který ve své první sezóně za Ferrari vloni vyhrál dva závody.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Do roku 2023 by Aston Martin chtěl ve F1 začít vyhrávat, říká Szafnauer

9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
9. srpna | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10