Kola formule 1 mají při nehodách stále tendenci se od vozů oddělovat, proto dojde v roce 2011 k posílení jejich bezpečnostních úchytů.
Každé kolo je k monopostu přichyceno bezpečnostním lankem, které má v případě ulomení zavěšení zamezit, aby se kolo od vozu oddělilo a volně cestovalo po trati nebo mimo ni. Tato lanka ale nevydrží vždy, letos svá kola ztratili například Sébastien Buemi v Číně nebo Vitantonio Liuzzi v Německu.
"Lanka kol jsou pro nás velkou starostí," přiznal šéfinženýr McLarenu Paddy Lowe. "Loni došlo k tragické nehodě s Henrym Surteesem a kola se od vozů formule 1 oddělují častěji, než bychom chtěli a než bylo cílem pravidel, když byla bezpečnostní lanka zavedena. Fungují, ale nejsou dostatečně spolehlivá."
Proto se týmy dohodly, že úchyty zdvojí, aby zvýšily pravděpodobnost, že se kolo od vozu neoddělí.
"Nechceme se snažit o stoprocentní spolehlivost každého lanka, protože jsme zjistili, že když selžou, je to z toho důvodu, že je něco při nehodě poškodilo. Takže se domníváme, že když u každého kola budou dvě, nezávislá na sobě, tak se významně zvýší pravděpodobnost, že alespoň jedno z nich přežije," dodal Lowe.
Bezpečnostní úchyty kol jsou povinné od roku 1999.