Bezpečnost při práci s palivem má zlepšit systém z letadlové lodi

Mezinárodní automobilová federace finišuje s přípravou bezpečnostního systému, který má zabránit požárům v garážích týmů formule 1.
Bezpečnost při práci s palivem má zlepšit systém z letadlové lodi

Možná si to ještě pamatujete, během Velké ceny Španělska v roce 2012 došlo v garáži Williamsu k požáru, který si vyžádal zranění několika mechaniků.

Oslavy Maldonadova vítězství pokazil požár vypuknuvší v garáži týmu  

Oslavy Maldonadova vítězství pokazil požár vypuknuvší v garáži týmu  

FIA se dlouhodobě snaží zvýšit bezpečnost nejen na trati ale také v boxech. Otázka vznícení rozlitého paliva přitom není nikterak unikátní. S podobným problémem se lze setkat ve více oborech. Proto není nutné vymýšlet žádné novinky, stačí se inspirovat.

A inspiraci našla FIA na letadlových lodích. Americká firma Oscar Nelson Group chystá systémem MADMAT. Ten má nejen zabránit rozšíření ohně, ale také snížit teplotu a zabránit tvorbě kouře. 

Celý systém je v principu jednoduchý. Jedná se fakticky o podlahovou krytinu s otvory, do kterých rozlité palivo steče. Požár se tak nešíří, zároveň je produkováno méně kouře a také teplota klesne z průměrných 315 na 93°C.

Podobný „koberec“ by byl samozřejmě instalován pouze tam, kde se s palivem pracuje a nikoliv v rámci celé garáže.

Váš názor Další článek: Hamilton údajně navštívil Maranello
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10