Bezpečnost při práci s palivem má zlepšit systém z letadlové lodi

Mezinárodní automobilová federace finišuje s přípravou bezpečnostního systému, který má zabránit požárům v garážích týmů formule 1.
Bezpečnost při práci s palivem má zlepšit systém z letadlové lodi

Možná si to ještě pamatujete, během Velké ceny Španělska v roce 2012 došlo v garáži Williamsu k požáru, který si vyžádal zranění několika mechaniků.

Oslavy Maldonadova vítězství pokazil požár vypuknuvší v garáži týmu  

Oslavy Maldonadova vítězství pokazil požár vypuknuvší v garáži týmu  

FIA se dlouhodobě snaží zvýšit bezpečnost nejen na trati ale také v boxech. Otázka vznícení rozlitého paliva přitom není nikterak unikátní. S podobným problémem se lze setkat ve více oborech. Proto není nutné vymýšlet žádné novinky, stačí se inspirovat.

A inspiraci našla FIA na letadlových lodích. Americká firma Oscar Nelson Group chystá systémem MADMAT. Ten má nejen zabránit rozšíření ohně, ale také snížit teplotu a zabránit tvorbě kouře. 

Celý systém je v principu jednoduchý. Jedná se fakticky o podlahovou krytinu s otvory, do kterých rozlité palivo steče. Požár se tak nešíří, zároveň je produkováno méně kouře a také teplota klesne z průměrných 315 na 93°C.

Podobný „koberec“ by byl samozřejmě instalován pouze tam, kde se s palivem pracuje a nikoliv v rámci celé garáže.

Váš názor Další článek: Hamilton údajně navštívil Maranello
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole