Bezpečnost při práci s palivem má zlepšit systém z letadlové lodi

Mezinárodní automobilová federace finišuje s přípravou bezpečnostního systému, který má zabránit požárům v garážích týmů formule 1.
Bezpečnost při práci s palivem má zlepšit systém z letadlové lodi

Možná si to ještě pamatujete, během Velké ceny Španělska v roce 2012 došlo v garáži Williamsu k požáru, který si vyžádal zranění několika mechaniků.

Oslavy Maldonadova vítězství pokazil požár vypuknuvší v garáži týmu  

Oslavy Maldonadova vítězství pokazil požár vypuknuvší v garáži týmu  

FIA se dlouhodobě snaží zvýšit bezpečnost nejen na trati ale také v boxech. Otázka vznícení rozlitého paliva přitom není nikterak unikátní. S podobným problémem se lze setkat ve více oborech. Proto není nutné vymýšlet žádné novinky, stačí se inspirovat.

A inspiraci našla FIA na letadlových lodích. Americká firma Oscar Nelson Group chystá systémem MADMAT. Ten má nejen zabránit rozšíření ohně, ale také snížit teplotu a zabránit tvorbě kouře. 

Celý systém je v principu jednoduchý. Jedná se fakticky o podlahovou krytinu s otvory, do kterých rozlité palivo steče. Požár se tak nešíří, zároveň je produkováno méně kouře a také teplota klesne z průměrných 315 na 93°C.

Podobný „koberec“ by byl samozřejmě instalován pouze tam, kde se s palivem pracuje a nikoliv v rámci celé garáže.

Váš názor Další článek: Hamilton údajně navštívil Maranello
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10