Bez změny motorů by ve formuli 1 zřejmě nevydržel ani Mercedes

Mercedes potřeboval stejně jako Renault, aby se formule 1 přeorientovala na moderní motory, jinak by jeho účast ztratila smysl.
Bez změny motorů by ve formuli 1 zřejmě nevydržel ani Mercedes

Když se jednalo o parametrech nových pohonných jednotek, Renault říkal, že pokud formule 1 neopustí amtosferické osmiválce, z formule 1 odejde. Člen představenstva Mercedesu zodpovědný za vývoj Thomas Weber nyní v rozhovoru pro BBC prozradil, že by se jeho automobilka zachovala stejně.

„Ano, myslím si to,“ přikývl. „Protože tu diskuzi jsme vedli. V různých chvílích jsme museli diskutovat o formuli 1 s dozorčí radou.“

„Probírali jsme to. A vždy bylo, s postupem času čím dál víc, těžké vysvětlovat, proč používáme atmosferické motory.“

„Teď s těmito pravidly můžu dozorčí radu snadno přesvědčit, že dělá (tým F1) přesně to, co potřebujeme – snižování objemu, přímé vstřikování, lehká konstrukce, palivová efektivnost na nejvyšší možné úrovni, nové technologie a kombinace spalovacího motoru hybridním e-motorem.“

Mercedes: Spotřebu paliva nesmíme uvolnit, naopak je třeba ji snižovat

Mercedes: Spotřebu paliva nesmíme uvolnit, naopak je třeba ji snižovat

Není proto divu, že Weber odmítá kritiky současné formule 1, mezi které se řadí prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Diskuze o moc velké komplikovanosti pro diváky jsou podle něj „hloupé“, a pokud nějaký problém je, tak leda v komunikaci.

Snahu udělat nové motory hlučnější ale a priori neodmítá. „Můžeme publiku ukázat, že jsou v tom pořád emoce, i když je úroveň hluku trochu nižší. Samozřejmě se můžeme podívat, jestli je možné udělat trochu víc.“

„Ale mezitím silniční auta přecházejí na turba a nižší objemy, takže dokonce i porsche dnes zní podobně. Takže se to lidé učí. Je to jednoduché.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další článek: První den testů v Bahrajnu byl nejrychlejší Rosberg

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.