Mercedes potřeboval stejně jako Renault, aby se formule 1 přeorientovala na moderní motory, jinak by jeho účast ztratila smysl.
Když se jednalo o parametrech nových pohonných jednotek, Renault říkal, že pokud formule 1 neopustí amtosferické osmiválce, z formule 1 odejde. Člen představenstva Mercedesu zodpovědný za vývoj Thomas Weber nyní v rozhovoru pro BBC prozradil, že by se jeho automobilka zachovala stejně.
„Ano, myslím si to,“ přikývl. „Protože tu diskuzi jsme vedli. V různých chvílích jsme museli diskutovat o formuli 1 s dozorčí radou.“
„Probírali jsme to. A vždy bylo, s postupem času čím dál víc, těžké vysvětlovat, proč používáme atmosferické motory.“
„Teď s těmito pravidly můžu dozorčí radu snadno přesvědčit, že dělá (tým F1) přesně to, co potřebujeme – snižování objemu, přímé vstřikování, lehká konstrukce, palivová efektivnost na nejvyšší možné úrovni, nové technologie a kombinace spalovacího motoru hybridním e-motorem.“
Není proto divu, že Weber odmítá kritiky současné formule 1, mezi které se řadí prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Diskuze o moc velké komplikovanosti pro diváky jsou podle něj „hloupé“, a pokud nějaký problém je, tak leda v komunikaci.
Snahu udělat nové motory hlučnější ale a priori neodmítá. „Můžeme publiku ukázat, že jsou v tom pořád emoce, i když je úroveň hluku trochu nižší. Samozřejmě se můžeme podívat, jestli je možné udělat trochu víc.“
„Ale mezitím silniční auta přecházejí na turba a nižší objemy, takže dokonce i porsche dnes zní podobně. Takže se to lidé učí. Je to jednoduché.“