Bez změny motorů by ve formuli 1 zřejmě nevydržel ani Mercedes

Mercedes potřeboval stejně jako Renault, aby se formule 1 přeorientovala na moderní motory, jinak by jeho účast ztratila smysl.
Bez změny motorů by ve formuli 1 zřejmě nevydržel ani Mercedes

Když se jednalo o parametrech nových pohonných jednotek, Renault říkal, že pokud formule 1 neopustí amtosferické osmiválce, z formule 1 odejde. Člen představenstva Mercedesu zodpovědný za vývoj Thomas Weber nyní v rozhovoru pro BBC prozradil, že by se jeho automobilka zachovala stejně.

„Ano, myslím si to,“ přikývl. „Protože tu diskuzi jsme vedli. V různých chvílích jsme museli diskutovat o formuli 1 s dozorčí radou.“

„Probírali jsme to. A vždy bylo, s postupem času čím dál víc, těžké vysvětlovat, proč používáme atmosferické motory.“

„Teď s těmito pravidly můžu dozorčí radu snadno přesvědčit, že dělá (tým F1) přesně to, co potřebujeme – snižování objemu, přímé vstřikování, lehká konstrukce, palivová efektivnost na nejvyšší možné úrovni, nové technologie a kombinace spalovacího motoru hybridním e-motorem.“

Mercedes: Spotřebu paliva nesmíme uvolnit, naopak je třeba ji snižovat

Mercedes: Spotřebu paliva nesmíme uvolnit, naopak je třeba ji snižovat

Není proto divu, že Weber odmítá kritiky současné formule 1, mezi které se řadí prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Diskuze o moc velké komplikovanosti pro diváky jsou podle něj „hloupé“, a pokud nějaký problém je, tak leda v komunikaci.

Snahu udělat nové motory hlučnější ale a priori neodmítá. „Můžeme publiku ukázat, že jsou v tom pořád emoce, i když je úroveň hluku trochu nižší. Samozřejmě se můžeme podívat, jestli je možné udělat trochu víc.“

„Ale mezitím silniční auta přecházejí na turba a nižší objemy, takže dokonce i porsche dnes zní podobně. Takže se to lidé učí. Je to jednoduché.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další článek: První den testů v Bahrajnu byl nejrychlejší Rosberg

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)