Bez výchovného programu pro mladé italské jezdce to nepůjde, říká Trulli

Podle Jarna Trulliho si Itálie může sama za to, že v letošní sezoně formule 1 nebude mít svého zástupce. Pro výchovu mladých závodníků se na Apeninském poloostrově nedělá dost.
Bez výchovného programu pro mladé italské jezdce to nepůjde, říká Trulli

Vedení stáje Caterham včera oznámilo, že na místo Itala angažovalo pro letošní ročník Vitalije Petrova. Trulli se tím pádem ocitl bez místa a dost možná jsme jej tak v královně motorsportu viděli naposled. Vítěz Velké ceny Monaka z roku 2004 ale není nastalou situací zaskočen. Sám přiznává, že s touto variantou počítal.  

"Osobně nejsem naštvaný: byl jsem připraven na případné odloučení od Caterhamu s vědomím toho, že obtížná ekonomická situace by mohla tým dotlačit k tomu, aby si našel adekvátně podporovaného jezdce," řekl agentuře Ansa.

Po více než čtyřiceti letech tak bude na startu úvodního závodu sezony chybět italský pilot. Příčinou takovéhoto výsledku je skutečnost, že, jak sám Trulli tvrdí, v zemi neexistuje žádný sofistikovaný program, který by podporoval tamní jezdce v jejich závodní kariéře již od útlého věku.   

"Je škoda, že je formule 1 bez italských jezdců. Je mi líto, ale není to můj problém: ostatní musí vzít odpovědnost za tuto bídu, za situaci, která koneckonců nenastala včera a proti které nebylo přijato žádné opatření," připomíná.  

"V Itálii není žádný systém, který pomáhá jezdcům dostat se na vysokou úroveň, takže je normální, že to končí takovouto situací. Jsou tu talenti, ale bez něčí podpory jsou beznadějní."

Vedle závodění se sedmatřicetiletý Trulli věnuje také své vinařské společnosti. Vlastní několik vinic a jeho víno je známé po celém světě. Navzdory ztrátě místa v týmu Caterham ale ještě nehodlá pověsit přilbu na hřebík. "Moje práce je být závodním jezdcem, a to je to, co plánuji nadále dělat: buď ve formuli 1, nebo někde jinde," uzavřel Ital.

Další článek: HRT: Máme v úmyslu nechat oba jezdce závodit celý rok, ale nic není jisté

9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10