Bez testů v Bahrajnu hrozí F1 blamáž, varuje Mercedes

Týmy se budou o víkendu v Japonsku snažit dohodnout na umístění předsezónních testů. Nebude to zrovna jednoduchá diskuse.
Bez testů v Bahrajnu hrozí F1 blamáž, varuje Mercedes

Testy se podle předběžné dohody uskuteční v roce 2017 od 27. února do 2. března a od 7. března do 10. března. Otázkou je, kde se tak stane.

Na jedné straně jsou Pirelli a Mercedes, kteří prosazují lokalitu mimo Evropu – někde, kde bude teplo a tedy reálnější data o nových a širších pneumatikách. Konkrétně se má testovat v Bahrajnu. 

Na straně druhé jsou menší týmy a minimálně také Red Bull. Ti zase upozorňují na vysoké náklady pro menší týmy.

Pat Symonds odhadl dodatečné náklady na 300 až 500 tisíc liber, což prý není problém pro tým velikosti Mercedesu, ale pro Williams je to podstatná část rozpočtu.

Mercedes prosazuje předsezónní testy v Bahrajnu, Horner se zlobí

Mercedes prosazuje předsezónní testy v Bahrajnu, Horner se zlobí

Paddy Lowe hájil Mercedes s tím, že pouze podporuje žádost Pirelli. Současně varuje před blamáží. „V Indianapolis v roce 2005 jsme viděli, co se může stát,“ uvedl Lowe. V USA v roce 2005 zákaznici Michelinu odkroužili pouze zaváděcí kolo a zamířili kvůli problémům dodavatele pneumatik do boxů. Závodilo tak jen 6 aut.

„Nesmíme zapomenout, že děláme show, musíme odjet 300 km dlouhý závod s rozumným počtem pneumatik. Není to zanedbatelné riziko a riziko by mělo být eliminováno. To je důvod, proč podporujeme tuto žádost.“

Lowe si myslí, že pokud budou mít týmy špatné sloučeniny, může hrozit šest nebo sedm zastávek v boxech a na to týmy nemají pneumatiky.

Bahrajn je stejně k ničemu

Pat Symonds řekl, že Bahrajn ani navíc není vhodným okruhem. Problémem je prý tamní písek. „Během testování v roce 2014 jsme strávili prvních několik hodin jen čistěním okruhu.“

Pokud se týmy dohodnou na testu mimo Evropu, je podle něj už jedno, kde se tak na „cestě do Austrálie“ stane. Zmínil třeba Abú Dhabí nebo Malajsii. S tím ale zase nesouhlasí Pirelli.

„V Bahrajnu můžeme otestovat střední, měkké a superměkké, což je střed řady a je také možné pochopit chování ultraměkké,“ řekl Mario Isola z Pirelli.

„V Abú Dhabí je střední směs příliš tvrdá a tvrdá je vyloučená, takže to je důvod, proč jsme vybrali Bahrajn. Malajsie je dobrá, ale je tam velké riziko deště.“

Foto: Getty Images / Vladimír Rys

Další článek: Vettel nemá sedačku jistou, překvapil Arrivabene

10:30 | 24. narozeniny dnes slaví Charles Leclerc.
18:25 | Své kalendáře uveřejnily také F2 (celkem 14 víkendů) a F3 (celkem 9 víkendů). Termíny jsme doplnili do článku na webu.
15. října | Dnes zasedá Světová rada motorsportu. Mimo jiné bude schvalovat kalendář F1 pro rok 2022. Pokud to bude jako obvykle, bude zveřejněn pozdě odpoledne / večer.
14. října | Podle Racingnews365 nahradí loga Hondy na overalech jezdců a zadních křídlech vozů Red Bullu pro GP USA značka Acura, což je luxusní divize společnosti Honda.