Bez štěstí zůstanou první stupně vítězů pro Haas jen snem

Bez štěstí zůstanou první stupně vítězů pro Haas jen snem

Šéf týmu Haas Günther Steiner nevidí příliš optimisticky vyhlídky na první stupně vítězů pro americký tým ve formuli 1.

V posledních dvou sezónách se tým ze středu pole dostal na stupně vítězů jen dvakrát. Před dvěma lety doplnil Lance Stroll z Williamsu v Ázerbájdžánu na stupních vítězů Daniela Ricciarda a Valtteriho Bottase. V loňském roce v Baku pak za Lewisem Hamiltonem a Kimim Räikkönenem skončil na třetím místě Sergio Pérez z Force Indie.

Sportovnímu řediteli F1 Rossu Brawnovi se proto nelíbí, že si v posledních letech místa na stupních vítězů pravidelně rozdělují piloti Mercedesu, Ferrari a Red Bullu a jezdci z ostatních týmů mají šanci skončit mezi nejlepšími třemi jen při zaváhání některého z předních týmů.

Haas byl stupňům vítězů nejblíže vloni v Rakousku, kdy Romain Grosjean skončil čtvrtý a Kevin Magnussen pátý. Podle Steinera jsou první stupně vítězů stále příliš vzdálené.

„Je to sen. Pokud by se nám podařilo to dosáhnout, bylo by to hezké. Řekl bych, že vloni v Baku, nebýt nehody, jsme k nim mohli mít velmi blízko. Snad tohle bude náš rok. Minulý rok nebylo štěstí příliš na naší straně,“ říká Steiner.

„Možná se to otočí a my budeme mít štěstí. Pokud ale vše půjde normálně, nikdo kromě třech nejlepších týmů nemůže dosáhnout na pódium. Občas v závodě k něčemu dojde a vy to můžete dokázat. A když tam jste za třemi velkými týmy, můžete to vzít pro sebe. Musíte tam ale být neustále. Jako tým musíte být stále na té čtvrté pozici, abyste se dostali na pódium.“

Americký tým v konečném hodnocení loňské sezóny obsadil páté místo. V předsezónních testech musel řešit problémy se spolehlivostí a z pohledu odjetých kilometrů v testech skončil mezi týmy sedmý.

„Snad nás potkaly všechny problémy, takže se už neobjeví znovu. Je dobré, když máte v testech problémy, protože při tom snad objevíte některé věci a nepřenesete to do závodů. Získáním těchto zkušeností samozřejmě v testech ztratíte nějaký čas. Když ale musíte získat nějaké zkušenosti, což zkrátka musíte, je lepší to udělat tady (v testech) než při závodech,“ popisuje Steiner.

„Pokud jsme zde tedy vyřešili všechny problémy se spolehlivostí, pak to bude dobré. Možná jsme získali jen málo dat o výkonu, ale aspoň jsme něco z toho vyřešili, protože to je ta poslední věc, kterou chcete na závodech.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud