Bez podpory automobilky nahoře dlouho nevydržíme, apeluje Lotus na Renault

Majitel Lotusu F1 Gérard Lopez otevřeně přiznal, že jeho tým hraje nad svojí ligou, což není finančně dlouhodobě udržitelné.
Bez podpory automobilky nahoře dlouho nevydržíme, apeluje Lotus na Renault

Poslední dvě sezóny šlape Lotus na paty nejlepším týmům formule 1, ale to ho stojí mnoho prostředků a velký sponzor či partner stále schází. Genii coby majitel týmu dorovnává rozpočet, Lopez už tak nalil do Enstonu téměř 100 miliónů eur.

Ale takhle to pokračovat nemůže, je nutné sehnat investory. "Jestli se chceme dál bít na předních pozicích, je to naše jediná šance na přežití," potvrdil Lopez v rozhovoru pro Auto Hebdo.

"V této roli Zorra mstitele nevydržíme dlouho. Mít výsledky, které máme s naším rozpočtem, to chce zázraky a velké umění. Možná děláme málo, bez pomoci kohokoliv, ale děláme to dobře. Bravo Ericu Boullierovi a jeho týmu."

"Ale v jistou chvíli máte dost bojování s lépe vyzbrojenými, než jste vy, máte dost vstávání každé ráno s otázkami, co je třeba vymyslet dalšího, abyste se udrželi na dosah top týmů. A tím mám na mysli bitvu, která se neodehrává na okruzích..."

Lopez koupil prostřednictvím Genii tým od Renaultu na konci roku 2009 a teď volá po jeho opětovné větší účasti. Francouzská automobilka si sice zvolila za tovární stáj Red Bull Racing, ale Lopez v ní vidí toho správného partnera, který by týmu pomohl.

"Ideální by bylo se spojit s někým, kdo má váhu motoru, tedy s automobilkou," potvrdil. "Tato váha je důležitá politicky, pro formuli 1, pro akcionáře, pro investory..."

Lopez hraje na pro Renault citlivou notu. Francouzi totiž mají pocit, že z úspěchů Red Bullu netěží marketingově tolik, kolik by mohli.

"Pokud by se tým měl přejmenovat, nebylo by to nic dramatického. Genii, Lotus, Renault nebo něco," nabídl Lopez. "Důležité je, aby šel dopředu a měl ještě lepší výsledky a finance."

Lotusu má finančně pomoci také spojení s investiční skupinou Infinity Racing, ale partnerství se několik měsíců nedaří dotáhnout k podpisu smlouvy.

Další článek: Ferrari otevře aerodynamický tunel za měsíc, znovu bude hrát oběma rukama

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00