Devátý závod probíhající sezóny formule E dnes hostilo berlínské letiště Tempelhof. Více než dvoukilometrový okruh vytyčený na betonové ploše před historickým terminálem nejvíce svědčil vozům Audi, které v cíli obsadily první dvě pozice.
Jezdecké změny a kvalifikace
Před závodním víkendem v Berlíně došlo ke dvěma změnám v jezdeckém obsazení. U týmu Andretti nahradil pro zbytek této sezóny Toma Blomqvista francouzský veterán Stephane Sarrazin. Podle vyjádření týmu se chce Blomqvist plně soustředit na působení u BMW ve třídě LMGTE – PRO šampionátu FIA WEC.
Ke druhé změně došlo u stáje Venturi, kde Tom Dillmann nahradil Edoarda Mortaru. Druhý jmenovaný jezdec totiž o tomto víkendu startuje v šampionátu DTM na Lausitzringu, kde dnes se svým Mercedesem vyhrál první závod.
V kvalifikaci na dnešní ePrix získal pole position Daniel Abt s monopostem Audi a v první řadě na startu ho doplnil Oliver Turvey z týmu NIO. Druhou řadu poté pro start závodu vybojovali Jean-Eric Vergne s černozlatým vozem Techeetah a Jerome d’Ambrosio ze stáje Dragon.
Průběh závodu
Daniel Abt zvládl start do pětačtyřicet kol dlouhé ePrix a v první dlouhé utažené zatáčce bezpečně udržel vedení před zbytkem startovního pole. Pořadím se naopak po startu začal propadat d’Ambrosio.
Příliš ambiciózní byl v nájezdu do první zatáčky Felix Rosenqvist se svojí bílou Mahindrou. Švéd se dostal až do únikové zóny a po návratu na trať musel dohánět svoji ztrátu z hloubi druhé desítky pořadí. Z Rosenqvistovi chyby těžil Sam Bird, který navýšil svůj náskok na druhém místě v celkovém pořadí před třetím švédským jezdcem.
V první polovině závodu byl velmi rychlý Lucas di Grassi, který z pátého místa na startu rychle postupoval pořadím směrem vzhůru. Brazilec ve službách Audi v jedenáctém a dvanáctém kole závodu postupně předjel Vergneho a Turveyho, díky čemuž se ocitl již na druhé místě.
Podobně jako di Grassi postupoval kupředu i Sebastien Buemi s Renaultem, který před polovinou závodu bojoval s Vergnem o třetí místo.
Zastávky v boxech pro výměnu monopostu započaly ve dvaadvacátém kole zajetím vozu NIO Olivera Turveyho a o kolo později zamířily k mechaniků i obě Audi spolu s Buemim a Vergnem.
Abt byl pozdržen v boxech zajetím týmového kolegy di Grassiho, díky čemuž brazilský pilot posléze na trati ztrácel na svého německého parťáka pouhých šest desetin sekundy. Di Grassi však na Abta recept nají nedokázal a německý pilot si navíc ve vedení dokázal opět vybudovat bezpečný náskok.
Po zastávkách v boxech se rozhodl také boj o třetí místo. Buemi po pit stopu hájil „bronzový stupínek“ před čtvrtým Vergnem, třetí místo ale Švýcar neuhájil. Ve čtyřiatřicátém kole zaútočil vedoucí muž šampionátu Jean-Eric Vergne na Sebastiena Buemiho v šesté zatáčce a definitivně se dostal na třetí pozici.
Na čele závodu se mezitím nic nezměnilo, a tak si Daniel Abt dojel pro triumf v domácí ePrix před druhým Lucasem di Grassim, který tak zařídil double pro Audi. Třetí skončil Jean-Eric Vergne, který díky tomuto umístění vede celkové pořadí již o čtyřicet bodů před druhým Birdem.
Do konce sezóny zbývají již jen tři závody, které bude hostit Curych (10. června) a New York (14. a 15. července).
Foto: Formula E
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Daniel Abt |
Audi |
55:35.546 |
45 |
2 |
Lucas di Grassi |
Audi |
6.758 |
45 |
3 |
Jean-Éric Vergne |
Techeetah |
12.894 |
45 |
4 |
Sébastien Buemi |
Renault |
17.282 |
45 |
5 |
Oliver Turvey |
NextEV NIO |
19.620 |
45 |
6 |
Mitch Evans |
Jaguar |
24.586 |
45 |
7 |
Sam Bird |
DS Virgin |
34.610 |
45 |
8 |
Maro Engel |
Venturi |
37.814 |
45 |
9 |
André Lotterer |
Techeetah |
44.359 |
45 |
10 |
Nick Heidfeld |
Mahindra |
45.931 |
45 |
11 |
Felix Rosenqvist |
Mahindra |
46.381 |
45 |
12 |
Nelson Piquet Jr. |
Jaguar |
49.087 |
45 |
13 |
Tom Dillmann |
Venturi |
50.150 |
45 |
14 |
Nicolas Prost |
Renault |
50.381 |
45 |
15 |
A.F.da Costa |
Andretti |
52.715 |
45 |
16 |
Alex Lynn |
DS Virgin |
53.000 |
45 |
17 |
Luca Filippi |
NextEV NIO |
53.302 |
45 |
18 |
José María López |
Penske |
53.611 |
45 |
19 |
J.d'Ambrosio |
Penske |
54.289 |
45 |
20 |
S.Sarrazin |
Andretti |
1:06.954 |
45 |