Během testů v Daytoně byly nejrychlejší prototypy Mazda

Měsíc leden znamená v USA jediné – na Floridě jsou v plném proudu přípravy na první velký závod roku, kterým je čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně. Té o minulém víkendu předcházely tradiční testy, kterých se musí zúčastnit všechny vozy přihlášené do závodu. Na čele výsledkové listiny bojovaly celý víkend o nejrychlejší čas prototypy Cadillac a Mazda.

Testování v Daytoně probíhalo v rozmezí sedmi session (včetně nočních) od pátku do neděle. Kromě sedmi testovacích bloků proběhly na 5.73 km dlouhém okruhu také úvodní kvalifikace pro všechny čtyři kategorie DPi, LMP 2, GTLM a GTD, ve kterých se rozhodlo o postavení týmů na boxové uličce během závodu.

V DPi padl rekord kola, Alonso patnáctý

O absolutně nejrychlejší čas uplynulého víkendu se postaral britský pilot prototypu Mazda DPi #77 Oliver Jarvis. Bývalý člen továrního programu Audi v LMP 1 zajel během kvalifikační session nejlepší kolo v hodnotě 1:33.398.

Díky tomuto famóznímu času se Jarvis po šestadvaceti letech postaral o nový neoficiální rekord kola, který až do uplynulého víkendu držel PJ Jones s prototypem Toyota Eagle MkIII (1:33.875).

Prototypy Mazda obsadily v kombinovaném pořadí všech víkendových měřených session první dvě pozice, a to zásluhou Harryho Tincknella. Ten se postaral o nejlepší čas vozu #55 1:33.423, a to rovněž během první kvalifikační session.

Čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně se na konci ledna podruhé v kariéře zúčastní i dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso, který letos pojede s Cadillacem DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing. Během závodu se bude střídat s Kamujem Kobajašim, Jordanem Taylorem a Rengerem van der Zandem.

Z výše zmíněné jezdecké čtveřice z prototypu #10 zajel během testovacího víkendu nejlepší čas 1:34.431 Jordan Taylor. V šesté testovací session dosáhl svého osobního maxima 1:35.018 Fernando Alonso, jehož čas byl v kombinovaném pořadí všech jezdců patnáctý nejrychlejší.

S vozem třídy LMP 2 zaznamenal během kvalifikační session nejlepší víkendový čas této třídy Gabriel Aubry. Francouz zajel s prototypem Oreca 07 Gibson #52 jedno kolo v hodnotě 1:35.930.

Magnussen nejrychlejší v GTLM, v GTD na čele vozy Acura

Ve třídě GTLM zajel nejrychlejší čas víkendu 1:42.651 dánský pilot Jan Magnussen s vozem Chevrolet Corvette C7.R #3.

Druhé a třetí místo výsledkové listiny GTLM obsadily díky kvalifikačním výkonům Richarda Westbrooka a Joeyho Handa tovární vozy Ford GT, a to v pořadí #67, #66.

Ve třídě GTD byly nejrychlejší vozy Acura NSX GT3. Nejlepší čas 1:45.533 zajel ve čtvrté session s vozem #86 Trent Hindman. O pouhé čtyři tisíciny sekundy byla v kvalifikaci pomalejší jeho týmová kolegyně Ana Figueiredo se sesterským vozem #57.

Samotný závod 24 hodin v Daytoně odstartuje novou sezónu zámořského šampionátu sportovních vozů IMSA WeatherTech Sportscar Championship 26. a 27. ledna. Sledovat ho budete moci živě v plné délce prostřednictvím oficiálního streamu na webu imsa.com nebo přes mobilní aplikaci IMSA.

Kompletní výsledky testů naleznete zde: http://results.imsa.com/

Další článek: Když nevyhráváte, je třeba změny, říká Briatore o Ferrari

Témata článku: , , ,

Aktuality

18:27 | Letošní vůz McLarenu ponese název MCL60.. připomene 60. výročí značky. 
7. února | Turečtí fanoušci formule 1 během streamu na Twitteru vybrali 100 tisíc lir (120 tisíc korun) na podporu oblastí zasažených zemětřesením. Mercedes (automobilka) posílá milion euro. 
7. února | Mercedes a Aston Martin testují v Jerezu pro Pirelli. Video... 
7. února | Ferrari představí svůj vůz za týden. Jmenovat se bude Ferrari SF-23. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února