Během testů v Daytoně byly nejrychlejší prototypy Mazda

Měsíc leden znamená v USA jediné – na Floridě jsou v plném proudu přípravy na první velký závod roku, kterým je čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně. Té o minulém víkendu předcházely tradiční testy, kterých se musí zúčastnit všechny vozy přihlášené do závodu. Na čele výsledkové listiny bojovaly celý víkend o nejrychlejší čas prototypy Cadillac a Mazda.

Testování v Daytoně probíhalo v rozmezí sedmi session (včetně nočních) od pátku do neděle. Kromě sedmi testovacích bloků proběhly na 5.73 km dlouhém okruhu také úvodní kvalifikace pro všechny čtyři kategorie DPi, LMP 2, GTLM a GTD, ve kterých se rozhodlo o postavení týmů na boxové uličce během závodu.

V DPi padl rekord kola, Alonso patnáctý

O absolutně nejrychlejší čas uplynulého víkendu se postaral britský pilot prototypu Mazda DPi #77 Oliver Jarvis. Bývalý člen továrního programu Audi v LMP 1 zajel během kvalifikační session nejlepší kolo v hodnotě 1:33.398.

Díky tomuto famóznímu času se Jarvis po šestadvaceti letech postaral o nový neoficiální rekord kola, který až do uplynulého víkendu držel PJ Jones s prototypem Toyota Eagle MkIII (1:33.875).

Prototypy Mazda obsadily v kombinovaném pořadí všech víkendových měřených session první dvě pozice, a to zásluhou Harryho Tincknella. Ten se postaral o nejlepší čas vozu #55 1:33.423, a to rovněž během první kvalifikační session.

Čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně se na konci ledna podruhé v kariéře zúčastní i dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso, který letos pojede s Cadillacem DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing. Během závodu se bude střídat s Kamujem Kobajašim, Jordanem Taylorem a Rengerem van der Zandem.

V Daytoně startují testy, nechybí ani Alonso nebo Barrichello

V Daytoně startují testy, nechybí ani Alonso nebo Barrichello

Z výše zmíněné jezdecké čtveřice z prototypu #10 zajel během testovacího víkendu nejlepší čas 1:34.431 Jordan Taylor. V šesté testovací session dosáhl svého osobního maxima 1:35.018 Fernando Alonso, jehož čas byl v kombinovaném pořadí všech jezdců patnáctý nejrychlejší.

S vozem třídy LMP 2 zaznamenal během kvalifikační session nejlepší víkendový čas této třídy Gabriel Aubry. Francouz zajel s prototypem Oreca 07 Gibson #52 jedno kolo v hodnotě 1:35.930.

Magnussen nejrychlejší v GTLM, v GTD na čele vozy Acura

Ve třídě GTLM zajel nejrychlejší čas víkendu 1:42.651 dánský pilot Jan Magnussen s vozem Chevrolet Corvette C7.R #3.

Druhé a třetí místo výsledkové listiny GTLM obsadily díky kvalifikačním výkonům Richarda Westbrooka a Joeyho Handa tovární vozy Ford GT, a to v pořadí #67, #66.

Ve třídě GTD byly nejrychlejší vozy Acura NSX GT3. Nejlepší čas 1:45.533 zajel ve čtvrté session s vozem #86 Trent Hindman. O pouhé čtyři tisíciny sekundy byla v kvalifikaci pomalejší jeho týmová kolegyně Ana Figueiredo se sesterským vozem #57.

Samotný závod 24 hodin v Daytoně odstartuje novou sezónu zámořského šampionátu sportovních vozů IMSA WeatherTech Sportscar Championship 26. a 27. ledna. Sledovat ho budete moci živě v plné délce prostřednictvím oficiálního streamu na webu imsa.com nebo přes mobilní aplikaci IMSA.

Kompletní výsledky testů naleznete zde: http://results.imsa.com/

Další článek: Když nevyhráváte, je třeba změny, říká Briatore o Ferrari

11:19 | Nico Hülkenberg bude v Portugalsku, ale jen jako záloha. Lance Stroll by měl jet.
11:07 | Haas bude mít v příštím roce novou jezdeckou sestavu. Koho? Spekuluje se o Schumacherovi a Mazepinovi. Ve hře mohou být i další jména (například Pérez). Podle dostupných informací tento víkend žádné další oznámení nepřijde.
9:40 | Členové Jezdecké akademie Renaultu (Oscar Piastri, Christian Lundgaard a Kuan-jü Čou) si během čtyřdenního testu v Bahrajnu vyzkouší vůz Renaultu z roku 2018.
21:55 | V Algarve bude jediná DRS zóna. Detekční bod je 65 metrů za 14. zatáčkou a aktivační 125 metrů za 15. (poslední) zatáčkou.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10