Během testů v Daytoně byly nejrychlejší prototypy Mazda

Měsíc leden znamená v USA jediné – na Floridě jsou v plném proudu přípravy na první velký závod roku, kterým je čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně. Té o minulém víkendu předcházely tradiční testy, kterých se musí zúčastnit všechny vozy přihlášené do závodu. Na čele výsledkové listiny bojovaly celý víkend o nejrychlejší čas prototypy Cadillac a Mazda.

Testování v Daytoně probíhalo v rozmezí sedmi session (včetně nočních) od pátku do neděle. Kromě sedmi testovacích bloků proběhly na 5.73 km dlouhém okruhu také úvodní kvalifikace pro všechny čtyři kategorie DPi, LMP 2, GTLM a GTD, ve kterých se rozhodlo o postavení týmů na boxové uličce během závodu.

V DPi padl rekord kola, Alonso patnáctý

O absolutně nejrychlejší čas uplynulého víkendu se postaral britský pilot prototypu Mazda DPi #77 Oliver Jarvis. Bývalý člen továrního programu Audi v LMP 1 zajel během kvalifikační session nejlepší kolo v hodnotě 1:33.398.

Díky tomuto famóznímu času se Jarvis po šestadvaceti letech postaral o nový neoficiální rekord kola, který až do uplynulého víkendu držel PJ Jones s prototypem Toyota Eagle MkIII (1:33.875).

Prototypy Mazda obsadily v kombinovaném pořadí všech víkendových měřených session první dvě pozice, a to zásluhou Harryho Tincknella. Ten se postaral o nejlepší čas vozu #55 1:33.423, a to rovněž během první kvalifikační session.

Čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně se na konci ledna podruhé v kariéře zúčastní i dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso, který letos pojede s Cadillacem DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing. Během závodu se bude střídat s Kamujem Kobajašim, Jordanem Taylorem a Rengerem van der Zandem.

V Daytoně startují testy, nechybí ani Alonso nebo Barrichello

V Daytoně startují testy, nechybí ani Alonso nebo Barrichello

Z výše zmíněné jezdecké čtveřice z prototypu #10 zajel během testovacího víkendu nejlepší čas 1:34.431 Jordan Taylor. V šesté testovací session dosáhl svého osobního maxima 1:35.018 Fernando Alonso, jehož čas byl v kombinovaném pořadí všech jezdců patnáctý nejrychlejší.

S vozem třídy LMP 2 zaznamenal během kvalifikační session nejlepší víkendový čas této třídy Gabriel Aubry. Francouz zajel s prototypem Oreca 07 Gibson #52 jedno kolo v hodnotě 1:35.930.

Magnussen nejrychlejší v GTLM, v GTD na čele vozy Acura

Ve třídě GTLM zajel nejrychlejší čas víkendu 1:42.651 dánský pilot Jan Magnussen s vozem Chevrolet Corvette C7.R #3.

Druhé a třetí místo výsledkové listiny GTLM obsadily díky kvalifikačním výkonům Richarda Westbrooka a Joeyho Handa tovární vozy Ford GT, a to v pořadí #67, #66.

Ve třídě GTD byly nejrychlejší vozy Acura NSX GT3. Nejlepší čas 1:45.533 zajel ve čtvrté session s vozem #86 Trent Hindman. O pouhé čtyři tisíciny sekundy byla v kvalifikaci pomalejší jeho týmová kolegyně Ana Figueiredo se sesterským vozem #57.

Samotný závod 24 hodin v Daytoně odstartuje novou sezónu zámořského šampionátu sportovních vozů IMSA WeatherTech Sportscar Championship 26. a 27. ledna. Sledovat ho budete moci živě v plné délce prostřednictvím oficiálního streamu na webu imsa.com nebo přes mobilní aplikaci IMSA.

Kompletní výsledky testů naleznete zde: http://results.imsa.com/

Diskuze (12) Další článek: Když nevyhráváte, je třeba změny, říká Briatore o Ferrari
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.