Během testů bylo najeto téměř 50 tisíc kilometrů. Nejpilnější byl Rosberg

Před začátkem nové sezony formule 1 týmy najezdily 48 987 kilometrů s pneumatikami specifikace pro rok 2012, které byly speciálně navrženy tak, aby vyhovovaly novým pravidlům formule 1.
Během testů bylo najeto téměř 50 tisíc kilometrů. Nejpilnější byl Rosberg

Stalo se tak během dvanácti dní testovacích jízd v Jerezu a Barceloně. Třetí den posledních testů v Barceloně dokonce zapršelo, což znamená, že týmy dostaly poprvé příležitost vyzkoušet si pneumatiky Cinturato Zelené do přechodných podmínek a Cinturato Modré do úplného mokra.

Týmy v Barceloně, kde se jelo také při předchozích čtyřdenních testech, najely 16 755 kilometrů a  3 674 kol. Nejrychlejší kolo zajel pilot Lotusu Kimi Räikkönen: v čase 1:20,030 na pneumatikách P Zero Žlutá.

To bylo o tři desetiny sekundy rychleji, než při předcházejících testech. Během nich je ověřována široká škála různých parametrů, což má za následek to, že je těžké dosáhnout konkrétního srovnání. Během čtyř dní testů v Barceloně byl ale důraz kladen výhradně na závodní přípravu. 

Klíčovou záležitostí je pochopit, jak pneumatiky P Zero fungují v interakci s autem. Formule, která je k pneumatikám šetrnější, má ve vztahu ke strategii volby pneumatik větší flexibilitu, což může představovat rozhodující výhodu. Týmy se soustředily, obzvlášť během teplejších a stálejších atmosférických podmínek každého dne odpoledne, na simulace dlouhých jízd a samotných závodů, neboť hned po testech v Barceloně zamíří do Austrálie. Týmy také využily příležitosti trénovat zastávky v boxech, které mohou rozhodnout o vítězství nebo prohře v závodě.

„Týmy i my jsme se během posledních testů v Barceloně soustředili na to, abychom pro první závod sezony získali co největší množství informací," řekl ředitel motorsportu Pirelli Paul Hembery. "Během čtyř dnů jsme viděli jízdy na dlouhé vzdálenosti i simulace závodů. Pozornost byla soustředěna hlavně na pneumatiky P Zero Žluté měkké a P Zero Bílé střední. Dobré ale bylo, že jsme se konečně dočkali jízd také na pneumatikách do mokra. Týmy velmi rychle rozšiřují a zpřesňují své získané znalosti o našich pneumatikách pro sezonu 2012. Zjišťují, jak dlouho vydrží přes délku závodu, ať už s velkým nebo malým množstvím paliva. To bude pro volbu strategie v Austrálii klíčové. Reakce, které dostáváme, jsou veskrze pozitivní: jezdcům se líbí úroveň přilnavosti, kterou naše pneumatiky poskytují – ta je lepší než v loňském roce. Líbí se jim také, že křivky chování letošních pneumatik jsou více lineární a předvídatelné. Ale žádné testy nemohou nahradit opravdové závodění, také proto se těšíme na skutečně reálný obrázek, který bude vykreslen až v Austrálii.“

Tisková zpráva Pirelli

Další článek: Ze začátku se budeme trápit, varuje Alonso

10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena
25. listopadu | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10