Staňka celý víkend trápí problémy s nastavením vozu.
Ze španělské Barcelony se formule 2 přesunula ke svému sedmému závodnímu víkendu do Rakouska na Red Bull Ring. Jelikož obě akce od sebe dělil pouze týden, byla to skvělá příležitost spravit si náladu pro piloty, kteří neuspěli na katalánském okruhu. Bohužel Romanu Staňkovi se nedaří ani tento víkend. „Máme obrovské problémy zahřát pneumatiky, a ještě větší problém s jejich degradací,“ vysvětlil český pilot, proč skončil v páteční kvalifikaci poslední, stejně jako před týdnem.
Z pole position dnes naopak startoval v kvalifikaci desátý Maini, vedle něho se postavil Bearman, další startovní řadu obsadil Marti a Hadjar. Jako pátý startoval Barnard a vedle něho Aron. Do čtvrté startovní řady se postavili Colapinto a Bortoleto. Pátou řadu pak obsadili nejsilnější piloti včerejší kvalifikace Dürksen a Hauger.
Po zhasnutí červených světel nejlépe odstartoval Bearman a ujal se vedení. Za ním se strhla bitva o další pozice. Z ní jako druhý vzešel Marti, za něj se zařadil Maini, Barnard, Aron, Bortoleto, Colapinto a Dürsken. Jeden z hlavních kandidátů na titul Hadjar se dostal do kontaktu s Mainim a propadl se na dvanácté místo.
Maini byl zpočátku velmi pomalý a za ním se začal tvořit vláček. Barnard se tak pustil do útoku na třetí pozici, na chvíli se dokonce objevil před Mainim. Ale pilot Invicty svou pozici získal zpět. A pak už jezdec AIX racing začal ztrácet na rychlosti. Většina závodu se tak nesla v duchu „Kdo předjede Barnarda.“
Jako první začal na pilota útočit vedoucí pilot průběžného pořadí Aron. S pitem AIX Racing si brzy poradil, následně Barnarda předjel Bortoleto, ihned začal útočtit Colapinto, a i ten uspěl. Pak se ale za mladým Britem ocit i jeho kolega Dürksen, ten neměl ovšem moc možností, protože na něho zase dotíral Hauger. Takže i on svého týmového kolegu předjel. Náslendě to byl Hauger, kdo si s Barnardem poradil, pak ho překonal O´Sullivan a z bodových pozic mladíka sesadil Crawford. Pilot stáje AIX racing nakonec dojel dvanáctý.
Ke konci závodu se začalo schylovat alespoň k bitvě o třetí místo. Aron útočit na Mainiho, a v těsné blízkosti se držel Bortoleto.
Pilot Hitech GP uspěl a zařadil se na třetí pozici. Vzápětí došlo k souboji mezi piloty Invicty a i Bortoleto Mainiho překonal.
V posledních kolech se Marti dokázal přiblížit Bearmanovi na půl sekundovou vzdálenost. Ale k žádnému předjetí nedošlo. O drama se tak ke konci postaral Bortoleto, když se snaži zaútočit na třetího Arona. Avšak také bezvýsledně.
Vítězem dnešního sprintu se tak stal Bearman. Pilot, který byl do dnešního dne pouze sedmnáctý v průběžném pořadí a letos zatím nezískal ani pódium. Možná Premě svítá na lepší časy...
Jako druhý skončil v závodě Maini a třetí vedoucí pilot průběžného pořadí Aron. Ten v sedmi odjetých závodních víkendech nasbíral již šest pódiových umístění…
Staněk dokončil závod na předposledním 21. místě.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Oliver Bearman |
Prema Racing |
37:22.959 |
28 |
2 |
Pepe Martí |
Campos Racing |
1.751 |
28 |
3 |
Paul Aron |
Hitech Pulse-Eight |
3.003 |
28 |
4 |
Gabriel Bortoleto |
Invicta Racing |
3.655 |
28 |
5 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
11.030 |
28 |
6 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
11.677 |
28 |
7 |
Kush Maini |
Invicta Racing |
13.703 |
28 |
8 |
Joshua Duerksen |
PHM AIX Racing |
13.887 |
28 |
9 |
Zak O'Sullivan |
ART Grand Prix |
15.866 |
28 |
10 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
19.852 |
28 |
11 |
Franco Colapinto |
MP Motorsport |
21.546 |
28 |
12 |
Taylor Barnard |
PHM AIX Racing |
22.305 |
28 |
13 |
Isack Hadjar |
Campos Racing |
22.857 |
28 |
14 |
Enzo Fittipaldi |
Van Amersfoort Racing |
23.629 |
28 |
15 |
A.K.Antonelli |
Prema Racing |
23.728 |
28 |
16 |
J.M.Correa |
DAMS Lucas Oil |
26.445 |
28 |
17 |
Zane Maloney |
Rodin Motorsport |
27.184 |
28 |
18 |
Amaury Cordeel |
Hitech Pulse-Eight |
27.597 |
28 |
19 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
28.250 |
28 |
20 |
Richard Verschoor |
Trident |
29.804 |
28 |
21 |
Roman Staněk |
Trident |
29.884 |
28 |
22 |
Ritomo Mijata |
Rodin Motorsport |
46.914 |
28 |