Dürksen si dojel pro další pódium z desátého místa na startu.
Formule 2 se po pětitýdenní přestávce vrátila zpět do akce na italském okruhu v Monze. Než samotné závodění byly však tentokrát v centru dění kariérní postupy hned několika pilotů. Předně to byl Franco Colapinto, který si tento víkend odbývá debut ve formuli 1 se stájí Williams. V o něco větší tichosti jmenovala stáj Mclaren Taylora Barnarda jako svého závodního pilota pro jedenáctou sezónu formule E. A dnes se největší slávy dočkal Kimi Antonelli, ten byl oznámen jako pilot Mercedesu F1 pro příští rok.
Pro Monzu tak bylo nutné obsadit dvě uvolněné závodní sedačky. Místo v týmu MP Motorsport získal Oliver Goethe, který letos závodil ve formuli 3 a s holandským týmem má zkušenosti již z formule Regional. Do AIX Racing nastoupil Niels Koolen, ten letos závodil v Indy NXT.
Na pole position se do dnešního sprintu postavil Fittipaldi a vedle něj Cordeel. Druhou startovní řadu obsadil Marti a Martins. Třetí řada patřila Haugerovi a Aronovi. Ve čtvrté řadě pak stál vedoucí pilot průběžného pořadí Hadjar a vedle něho Bearman. Jako devátý startoval vítěz včerejší kvalifikace Maloney a desátý Dürksen.
Po zhasnutí červených světel si vedení udržel Fittipaldi, ovšem ne na moc dlouho, v první zatáčce totiž chyboval a předjel ho Marti. Na třetí místo se zařadil Martins, Cordeel se propadl až na místo čtvrté. Na páté místo se posunul Bearman, dále Aron, Hauger, Maloney, Dürksen a Hadjar.
Smolný start měl nováček Goethe, po nárazu ze strany O´Sullivana se dostal ihned v první zatáčce do hodin a závod pro něj skončil. S vozem pilota ART se navíc střetl i Antonelli a musel s poškozenou přední pneumatikou ke svým mechanikům. Poté se zařadil na konec pole. Na trať vyjel safety car.
Po restartu se Fititpaldi pokoušel předjet Martiho, ovšem první zatáčku probrzdil a projel jí rovně, musel tedy před sebe Martiho pustit zpět. Nakonec z toho byl propad až na čtvrté místo.
Pořadí na čele po restartu závodu tak bylo Marti, Bearman, Martins, Fittipaldi, Dürksen a Aron.
Martins zaučil na Bearmana a dostal se na druhé místo, ovšem pilot Premy mu předjetí po chvíli vrátil. Navíc Bearman začal útočit i na vedoucího Martiho. V sedmém kole ho opravdu předjel a ujal se vedení v závodě.
Martins se také pustil do útoku na pilota Camposu, i on uspěl a posunul se na druhu pozici.
Zatímco Martins s Martim spolu sváděli další boje o druhé místo, využil své příležitosti Fittipadli a předjel třetího Martiho.
Dürksen se mezitím posunul již na páté místo a chtěl víc. I jemu se podařilo předjel Martiho a nakonec i Fittipaldiho a po startu z desátého místa se posunul na třetí pozici.
Tři kola před koncem se ještě strhla bitva o čtvrté místo. Tu nakonec vyhrál Marti, jako pátý byl Maloney, o kterého si Aron poškodil křídlo a přišel tak o cenné body do šampionátu, dnešní poleman Fittipaldi se nakonec propadl za Crawforda na sedmé místo.
To už na čele Bearman po startu z osmého místa slavil své druhé letošní vítězství, které přijde o to více vhod, jelikož v šampionátu je budoucí pilot stáje Haas pouze patnáctý. Pro druhou pozici si dojel Martins a své druhé letošní pódium slavil třetí Dürksen.
Staněk ve svém posledním sprintu u stáje Trident dokončil závod na patnácté pozici.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Kol |
1 |
Oliver Bearman |
Prema Racing |
21 |
2 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
21 |
3 |
Joshua Duerksen |
PHM AIX Racing |
21 |
4 |
Pepe Martí |
Campos Racing |
21 |
5 |
Zane Maloney |
Rodin Motorsport |
21 |
6 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
21 |
7 |
Enzo Fittipaldi |
Van Amersfoort Racing |
21 |
8 |
Gabriel Bortoleto |
Invicta Racing |
21 |
9 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
21 |
10 |
Isack Hadjar |
Campos Racing |
21 |
11 |
Kush Maini |
Invicta Racing |
21 |
12 |
Amaury Cordeel |
Hitech Pulse-Eight |
21 |
13 |
Ritomo Mijata |
Rodin Motorsport |
21 |
14 |
Richard Verschoor |
Trident |
21 |
15 |
Roman Staněk |
Trident |
21 |
16 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
21 |
17 |
J.M.Correa |
DAMS Lucas Oil |
21 |
18 |
A.K.Antonelli |
Prema Racing |
21 |
19 |
Niels Koolen |
PHM AIX Racing |
21 |
20 |
Paul Aron |
Hitech Pulse-Eight |
20 |
- |
Oliver Goethe |
MP Motorsport |
0 |
- |
Zak O'Sullivan |
ART Grand Prix |
0 |