Barrichello otloukl auto hned na startu. Ale vydrželo

Je to pohádkový konec našeho prvního závodu, říká Button.
Klepněte pro větší obrázekLetos možná budeme mít možnost zjistit, jak to vypadá, když někdo „žije šťastně až do smrti“.

Po měsících nejisté budoucnosti a týdnech nadějí získal tým Brawn double hned ve svém prvním závodě a potvrdil tak své šokující výkony z testování. Zimní drama o záchraně bývalého závodního týmu Hondy má happy end.

Jenson Button dnes vedl Velkou cenu Austrálie od startu až do cíle. Soupeřům dal šanci se přiblížit jen tehdy, když byl na trati safety car.

„Byl to úžasný den. Někdo možná řekne, že je škoda, že jsme dojížděli za safety carem, ale já se o to nestarám. Dneska jsem vyhrál a to je jediné, co mě zajímá. Je to pohádkový konec našeho prvního závodu,“ radoval se rozzářený Brit.

O sólový průjezd kolem boxové uličky ho tři kola před koncem připravila nehoda Roberta Kubici a Sebastiana Vettela. Štěstím řvoucím mechanikům ale to, že jejich hrdina přijel do cíle v balíku s ostatními, rozhodně nevadilo.

Přestože mezera mezi Buttonem a zbytkem pole začala rychle narůstat hned po startu, Brit to neměl úplně jednoduché.

„Vždycky to vypadá lehčí, než to je. Prvních pár kol to bylo skvělé, protože jsem si diktoval tempo. Jenže pak vyjel safety car a já jsem se musel hodně snažit, abych udržel pneumatiky zahřáté. Několikrát jsem probrzdil, takže jsem se pak potýkal s vibracemi,“ popisoval po závodě. „Při první zastávce jsem pak chyboval. Přijel jsem do boxů na dvojku a neutrál nefungoval,“ přiznal.

Tým Brawn teď musí přemýšlet, jak se udrží na špičce po celou sezonu. „Doufám, že budeme takhle pokračovat. Budeme bojovat, abychom naše auto udrželi konkurenceschopné. Musíme se udržet vepředu s omezenými zdroji,“ řekl Button.

Velký den má za sebou i Buttonův kolega Rubens Barrichello. Zaspal na startu, připletl se k nehodě a už to vypadalo, že může na slušný výsledek zapomenout.

„Zavadil jsem (na startu) o špatné tlačítko, ale rychle jsem se vzpamatoval. Pak do mě ale narazil někdo od McLarenu, postrčil mě a já tvrdě zasáhl někoho jiného. Myslel jsem, že mám po autě, ale ustálo to celkem dobře. Do první zastávky se mi ale rozpadalo přední křídlo, při brzdění jsem ztrácel stabilitu a tak jsem narazil do Kimiho. Zavřel mě tam, nemohl jsem se mu vyhnout,“ popisoval Brazilec.

Na nové BGP 001 pěl veterán jen chválu. „Je velice silné. Dostal jsem ránu zezadu, sám jsem do někoho narazil… Po takovém startu bych si nikdy nemyslel, že budu druhý,“ vyprávěl. „Máme silné auto. Někdo si možná myslí, že jsme dobří jen kvůli tomu difuzoru, ale ten se dneska při tom nárazu úplně zničil,“ řekl Barrichello.

Legálnost difuzorů týmů Brawn, Toyoty a Williamsu posoudí odvolací soud FIA po Velké ceně Malajsie.
Diskuze (58) Další článek: Williams doplatil na vlastní chyby
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10