V uplynulých měsících se raději v médiích příliš neprojevoval.
Ještě nedávno by zřejmě jen málokdo věřil tomu, že na startovní listině letošní sezony uvidíme i jméno Rubense Barrichella. Šance šestatřicetiletého veterána na místo závodního jezdce ve formuli 1 přes zimu zdánlivě rapidně klesaly.
Situaci značně zkomplikoval jeho ex-zaměstnavatel, stáj Honda, která na konci prosince stáhla své jméno z královny motorsportu. Barrichellova budoucnost tak závisela na tom, zda se pro tým z Brackley najde nějaký kupec. Všeobecně se počítalo s tím, že pokud bude stáj kolem Rosse Brawna i dále fungovat, Jenson Button v ní bude mít místo jisté. Barrichello však měl svou pozici ohroženou ze strany Bruna Senny, za nímž stáli silní brazilští sponzoři. Po oznámení o převzetí týmu Rossem Brawnem se však na Barrichella usmálo štěstí, jeho zkušenosti a nulové platové požadavky mu dovolí rozšířit svůj rekord v počtu odjetých závodů.
Ještě před odchodem Hondy se rodák ze Sao Paula nechal slyšet, že pokud se pro něj nenajde ve formuli 1 místo, se závoděním nadobro skončí. Jiná motoristická série než formule 1 tak nepřicházela v úvahu.
"V posledních čtyřech měsících jsem raději zůstával zticha. Říkalo se, že jsem odepsaný a že o mně nikdo nestojí. Někdo dokonce napsal, že angažování Bruna Senny je hotovou věcí a že s týmem podepsal smlouvu na tři roky. Tato informace se ale neopírala o žádný seriózní zdroj.
Důležité bylo, abych ani přes tu obtížnou dobu nepřestal doufat. Snažil jsem se dál trénovat fyzičku a příliš o sobě nedávat vědět. Byl jsem v kontaktu pouze se zaměstnanci týmu.
Po Grand Prix Brazílie jsem prohlásil, že se nejednalo o můj poslední závod. Nemůžu si dovolit říct, že jsem věděl, že to dopadne zrovna takhle.
Před startem letošní sezony budu velice netrpělivý. Do prvního závodu již nezbývá moc testů. Vůz by však měl být rychlý, navíc ho bude pohánět kvalitní motor od Mercedesu. Musím říct, že už se moc těším," uvedl Barrichello na své oficiální webové stránce.
Brawn GP bude Barrichellovým pátým zaměstnavatelem ve formuli 1. Do nejprestižnější motoristické disciplíny vstoupil v roce 1993, kdy hájil barvy Jordanu. V letech 1997-1999 jezdil v bílých vozech týmu Stewart. Pak přišlo šestileté působení u Ferrari, kde se dvakrát stal vicemistrem světa a dopomohl k pěti vítězstvím v Poháru konstruktérů. Pro rok 2006 hledal Barrichello novou motivaci, a tak přestoupil k ambiciózní stáji Honda. Nemastné neslané výsledky stáje však na konci roku 2008 vyústily v její konec.