V loňských zimních testech se Lotus nečekaně ocitl v problémech, když jeho vůz nevydržel zátěž okruhu v Montmelu. Letos enstonský tým nic takového neočekává.
Pro Lotus to byl tehdy šok, po slibném vystoupení v Jerezu musel své další účinkování v barcelonských testech předčasně ukončit.
"Loni jsme měli problém, protože jsme jeden spoj navrhli špatně," vzpomínal technický šéf týmu James Allison. "Vytvořili jsme uchycení zavěšení (předních kol), které bylo schopné unést zátěž, pokud by bylo vyrobeno naprosto perfektně. Ale ten typ spoje bylo velmi těžké udělat dost přesně, aby na každém šasi podával stejný výkon."
"V Jerezu jsme jezdili s šasi č. 1 a ten spoj na zavěšení byl na tomto šasi dost dobrý na to, aby se vypořádal s veškerou zátěží. V Barceloně jsme nasadili šasi č. 2 a ten spoj byl na něm udělán jen nepatrně jinak, ale nedokázal vydržet zátěž, takže okamžitě selhal. Jakmile jsme si to uvědomili, to spojení jsme přepracovali, aby ty lepené spoje byly dost silné bez rozdílu šasi."
Allison je pochopitelně přesvědčený, že nic takového se letos opakovat nebude. "Na E21 jsme této oblasti věnovali zvláštní pozornost, takže neočekáváme opakované drama."
Co se týče celkové výkonnosti vozu, tým si ji zatím netroufá hodnotit, ale v Jerezu se mu dařilo. "Z prvního testu jsme odjeli v dobré náladě, zjistili jsme, že se E21 zdá být konkurenceschopné a rozumně spolehlivé," dodal Allison.