Fernando Alonso měl obavy během posledního stintu letošního závodu 24 hodin Le Mans, ve kterém se španělský pilot formule 1 a jeho tým Toyoty radoval z prvního vítězství. Alonso se bál, že přijde o vítězství jako minulý rok při své premiéře v závodě 500 mil Indianapolis.
Pilot McLarenu si po dvou vítězstvích ve Velké ceně Monaka vozů formule 1 letos při své premiéře s Toyotou připsal triumf ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans. K dovršení tzv. trojkoruny motorsportu, které v historii dosáhl pouze Graham Hill, mu tak chybí jen zvítězit v závodě 500 mil Indianapolis.
Alonso asi dvě a čtvrt hodiny před koncem závodu předal vůz svému týmovému kolegovi Kazukimu Nakadžimovi, který s Toyotou #8 dojel do cíle. Po závodě Španěl přiznal, že pro něj bylo stresující nemít v závěru závodu možnost ovlivnit Nakadžimovu jízdu.
„Je to úžasný pocit. Stále jsem trochu v šoku, protože jsme se velmi soustředili na tento závod a bylo pro mě stresující na konci sledovat televizi,“ řekl Alonso.
„Nejsem zvyklý sledovat svůj vůz závodit, normálně v něm sedím. Bylo to celkem vyrovnaných 24 hodin, když byla obě auta po celý závod více méně minutu od sebe. Nevěděl jsem, jestli je lepší sledovat televizi, spát nebo sledovat MotoGP, které v tu dobu také jelo svůj závod. Možná bylo MotoGP nejlepší volbou.“
Alonso díky partnerství McLarenu a týmu Andretti v loňském roce zažil premiéru v závodu Indy 500. Po celý závod se přitom držel ve vedoucí skupině, když mu 21 kol před koncem vypověděl službu motor. Alonso se podle svých slov obával, že stejným způsobem přijde o vítězství v Le Mans.
„IndyCar (Indy 500) je rozhodně jednou z částí trojkoruny a já se o něj minulý rok s tímto záměrem pokusil. Vedli jsme závod, byli jsme blízko vítězství, ale promarnili jsme příležitost. Tady jsme vedli závod a já se obával, že tady znovu promarníme příležitost, ale dosáhli jsme toho.
Rozhodně je to velmi atraktivní cíl pokusit se o trojkorunu a zjistit, zda dokážete být lepším a vyrovnanějším pilotem. Když jste ve formuli 1, tak se to odvíjí od výkonnosti týmu. Když je váš tým první, budete první nebo druhý, pokud je váš tým třetí, tak budete pátý nebo šestý. Abyste tedy byli lepšími a komplexnějšími jezdci, musíte vyhrát v každé sérii proti specialistům té dané série.
A porazit specialisty na závody na oválech nebo tady kluky z vytrvalostních závodů, kteří znají každý malý trik, je velmi atraktivní cíl.“
Foto: Toyota Gazoo Racing