Bahrajn zatím sedí lépe Caterhamu než Marussii

Tentokrát byl nejrychlejším z pilotů nejmladších týmů Charles Pic, který jako jediný jezdec Caterhamu dostal k dispozici nové díly. Jules Bianchi je frustrován, že Marussii okruh Sakhir příliš nesedí.
Bahrajn zatím sedí lépe Caterhamu než Marussii

Po penalizaci Estébana Guttiéreze za způsobení kolize v předchozím závodě se všichni jezdci Caterhamu i Marussie posunuli oproti výsledku kvalifikace o jednu příčku dopředu.

Caterham

Nejlepším ze zástupců novějších týmů byl v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu Charles Pic, který odstartuje z osmnáctého místa. Sice přiznává, že by byl raději výše, ale výsledek považuje za maximum. "Máme tu několik nových dílů, které nám určitě pomohly. Po slušném třetím tréninku jsme byli dobře připraveni na kvalifikaci. Včera bylo auto poněkud nedotáčivé, což byl přímý výsledek nových úprav na zádi vozu, ale změny, které jsme udělali přes noc, pomohly lepšímu vyvážení auta. Poslední kolo v první části ukázalo pokrok, který jsme od minulého týdne udělali," pochvaloval si Francouz, který by své tempo rád přenesll i do závodu. Na delší výjezdy si díky malému opotřebení pneumatik věří.

Giedo van der Garde zatím nové díly nedostal, do závodu odstartuje z dvacátého místa. Má radost z Picova výkonu. "Je to ukázka, kam se můžeme dostat, a výsledek tvrdé práce. Ve Španělsku budu mít stejné úpravy, takže budu schopen závodit na stejné úrovni jako on. Dnes jsem v posledním kole dostal z auta téměř vše. Myslím, že zítra mohu hrát v závodě důležitou roli," věří.

Marussia
Jules Bianchi odstartuje do závodu z devatenáctého místa. Po dobrém začátku sezony považuje za frustrující, že okruh Sakhir vozům Marussia příliš nesedí. "Nicméně jsme dnes odvedli dobrou práci, zůstali jsme soustředěni na to, čeho tu jsme schopni. Včerejší problémy s vyvážením jsme celkem očekávali, ale myslím, že způsob, jakým je řešíme, je správný. Našemu závodnímu tempu i strategii věříme, uvidíme zítra," zhodnotil.

Max Chilton odstartuje z jedenadvacáté pozice, ráno měl problémy s KERS a ztratil téměř polovinu třetího tréninku. "Nebyla to nejlepší příprava na kvalifikaci, ale i během své zkrácené jízdy jsem mohl poznat, že změny, které jsme udělali, jsou pozitivní a že jdeme správným směrem. Kvalifikace šla dobře, ale v jedenácté zatáčce se mi zablokovala kola a ztratil jsem tři až čtyři desetiny sekundy," připomněl. Věří, že pokud se mu na startu podaří předjet van der Gardeho, který startuje ze špinavější strany startovního roštu může potvrdit pokrok týmu ještě více.

Šéf týmu John Booth navázal na slova svých jezdců a dodal, že vinou potíží s tankovacím zařízením došlo při ranním tréninku i při kvalifikaci během tankování Bianchiho vozu k úniku paliva, naštěstí nedošlo k jeho vzplanutí. Nyní už tým lépe rozumí příčinám tohoto problému, což bylo největší prioritou.

Další článek: Střed pole: Force India znovu udává tempo

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10