Kromě Alpine všechny týmy v Bahrajnu meziročně zpomalily.
V Bahrajnu se stejně jako vloni jely předsezónní testy. Vloni následoval závod hned po nich, takže týmy mohly plně využít znalosti, které v testech získaly. Letos se jede v Bahrajnu v pořadí čtvrtý závod. Není to velký rozdíl, ale podmínky se změnily výrazně – oproti testům i loňskému víkendu.
Vloni se teplota tratě pohybovala okolo 22 až 24 °C. Letos v testech to bylo podobné. Včera v kvalifikaci jsme ale začínali na teplotách o deset stupňů vyšších. Jezdci si po celý víkend stěžovali na nedostatek přilnavosti.
Pole position vloni získal Max Verstappen s časem 1:29.179, ačkoliv nejrychlejší ideální kolo (součet nejrychlejších sektorů) zajel Charles Leclerc – 1:29.084.
Včerejší Piastriho čas na pole position byl 1:29.841, takže o 0,662 sekundy pomalejší! Vloni by s tímto časem skončil Piastri ve třetí části kvalifikace až na desátém místě.
Oscar Piastri dokázal v Q3 zajet ideální kolo. Stejně na tom byl druhý George Russell nebo třetí Charles Leclerc. Norrisovi se to nepovedlo. Pokud by zajel své ideální kolo, byl by třetí. Takhle bude startovat ze šestého místa.
Norrisův rozdíl mezi kvalifikačním a ideálním kolem (0,207 s) byl druhý největší. Hůře na tom byl už jen Oliver Bearman, kterého to odsunulo na poslední místo.
Samozřejmě ještě větší rozdíl má Nico Hülkenberg, ale ten nepočítáme, protože byl způsoben tím, že jeho čas v Q1 byl dodatečně smazán a kvůli tomu přišel také o časy v Q2.
Ideální kola
Δ je rozdíl mezi časem zajetým v kvalifikaci a ideálním kolem (součtem nejrychlejších sektorových časů jezdce)
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Δ |
1 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:29.841 |
|
0.000 |
2 |
George Russell |
Mercedes |
1:30.009 |
0.168 |
0.000 |
3 |
Lando Norris |
McLaren |
1:30.060 |
0.219 |
0.207 |
4 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:30.175 |
0.334 |
0.000 |
5 |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:30.183 |
0.342 |
0.030 |
6 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:30.216 |
0.375 |
0.000 |
7 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:30.423 |
0.582 |
0.000 |
8 |
Carlos Sainz |
Williams |
1:30.546 |
0.705 |
0.134 |
9 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:30.772 |
0.931 |
0.000 |
10 |
Jack Doohan |
Alpine |
1:31.061 |
1.220 |
0.184 |
11 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
1:31.103 |
1.262 |
0.125 |
12 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
1:31.199 |
1.358 |
0.072 |
13 |
Nico Hülkenberg |
Sauber |
1:31.364 |
1.523 |
0.703 |
14 |
Esteban Ocon |
Haas |
1:31.585 |
1.744 |
0.009 |
15 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:31.634 |
1.793 |
0.000 |
16 |
Alexander Albon |
Williams |
1:32.021 |
2.180 |
0.019 |
17 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:32.080 |
2.239 |
0.293 |
18 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
1:32.093 |
2.252 |
0.072 |
19 |
Gabriel Bortoleto |
Sauber |
1:32.129 |
2.288 |
0.057 |
20 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:32.246 |
2.405 |
0.037 |
Meziroční srovnání
Alpine je jediný tým, který dokázal meziročně zrychlit. Vloni byl jeho začátek sezóny katastrofální. Oba jezdci vypadli hned v Q1 a obsadili poslední řadu. Letos se Gasly dostal do Q3, kde skončil pátý (po penalizaci Antonelliho bude čtvrtý).
Tým |
Rozdíl (s) |
Alpine |
-0,577 |
Williams |
0,385 |
McLaren |
0,436 |
Mercedes |
0,524 |
Sauber |
0,608 |
Racing Bulls |
1,070 |
Ferrari |
1,091 |
Red Bull |
1,271 |
Haas |
1,734 |
Aston Martin |
2,194 |