Bahrajn s týmy zamával. Kromě Alpine všichni meziročně zpomalili | Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

Bahrajn s týmy zamával. Kromě Alpine všichni meziročně zpomalili

Kromě Alpine všechny týmy v Bahrajnu meziročně zpomalily.

V Bahrajnu se stejně jako vloni jely předsezónní testy. Vloni následoval závod hned po nich, takže týmy mohly plně využít znalosti, které v testech získaly. Letos se jede v Bahrajnu v pořadí čtvrtý závod. Není to velký rozdíl, ale podmínky se změnily výrazně – oproti testům i loňskému víkendu.

Vloni se teplota tratě pohybovala okolo 22 až 24 °C. Letos v testech to bylo podobné. Včera v kvalifikaci jsme ale začínali na teplotách o deset stupňů vyšších. Jezdci si po celý víkend stěžovali na nedostatek přilnavosti.

Pole position vloni získal Max Verstappen s časem 1:29.179, ačkoliv nejrychlejší ideální kolo (součet nejrychlejších sektorů) zajel Charles Leclerc – 1:29.084. 

Včerejší Piastriho čas na pole position byl 1:29.841, takže o 0,662 sekundy pomalejší! Vloni by s tímto časem skončil Piastri ve třetí části kvalifikace až na desátém místě. 

Oscar Piastri dokázal v Q3 zajet ideální kolo. Stejně na tom byl druhý George Russell nebo třetí Charles Leclerc. Norrisovi se to nepovedlo. Pokud by zajel své ideální kolo, byl by třetí. Takhle bude startovat ze šestého místa.

Norrisův rozdíl mezi kvalifikačním a ideálním kolem (0,207 s) byl druhý největší. Hůře na tom byl už jen Oliver Bearman, kterého to odsunulo na poslední místo.

Samozřejmě ještě větší rozdíl má Nico Hülkenberg, ale ten nepočítáme, protože byl způsoben tím, že jeho čas v Q1 byl dodatečně smazán a kvůli tomu přišel také o časy v Q2.

Ideální kola

Δ je rozdíl mezi časem zajetým v kvalifikaci a ideálním kolem (součtem nejrychlejších sektorových časů jezdce)

P Jezdec Tým Čas Rozdíl Δ
Oscar Piastri McLaren 1:29.841   0.000
George Russell Mercedes 1:30.009 0.168 0.000
Lando Norris McLaren 1:30.060 0.219 0.207
Charles Leclerc Ferrari 1:30.175 0.334 0.000
Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:30.183 0.342 0.030
Pierre Gasly Alpine 1:30.216 0.375 0.000
Max Verstappen Red Bull 1:30.423 0.582 0.000
Carlos Sainz Williams 1:30.546 0.705 0.134
Lewis Hamilton Ferrari 1:30.772 0.931 0.000
10  Jack Doohan Alpine 1:31.061 1.220 0.184
11  Júki Cunoda Red Bull 1:31.103 1.262 0.125
12  Isack Hadjar Racing Bulls 1:31.199 1.358 0.072
13  Nico Hülkenberg Sauber 1:31.364 1.523 0.703
14  Esteban Ocon Haas 1:31.585 1.744 0.009
15  Fernando Alonso Aston Martin 1:31.634 1.793 0.000
16  Alexander Albon Williams 1:32.021 2.180 0.019
17  Oliver Bearman Haas 1:32.080 2.239 0.293
18  Liam Lawson Racing Bulls 1:32.093 2.252 0.072
19  Gabriel Bortoleto Sauber 1:32.129 2.288 0.057
20  Lance Stroll Aston Martin 1:32.246 2.405 0.037

Meziroční srovnání

Alpine je jediný tým, který dokázal meziročně zrychlit. Vloni byl jeho začátek sezóny katastrofální. Oba jezdci vypadli hned v Q1 a obsadili poslední řadu. Letos se Gasly dostal do Q3, kde skončil pátý (po penalizaci Antonelliho bude čtvrtý).

Tým Rozdíl (s)
Alpine -0,577
Williams 0,385
McLaren 0,436
Mercedes 0,524
Sauber 0,608
Racing Bulls 1,070
Ferrari 1,091
Red Bull 1,271
Haas 1,734
Aston Martin 2,194

Doporučujeme

Články odjinud